اخبار

مایکروسافت معتقد است ایکس باکس وان اسکورپیو از پلی استیشن ۴ پرو قدرتمندتر است

پس از برگزاری رویداد Playstation Meeting در روز گذشته، شرکت ماکروسافت به سرعت دست به کار شده و خاطرنشان کرد کنسول جدیدش یعنی ایکس باکس وان اسکورپیو از نظر قدرت سخت افزاری نسبت به پلی استیشن ۴ پرو برتری داشته و همچنین از درایو ۴K Blu-ray پشتیبانی می‌کند.
 
دقایقی پس از رونمایی رسمی از سونی پلی استیشن ۴ پرو، مشخص شد که جدیدترین کنسول شرکت سونی با وجود مانورهای فراوان روی تجربه وضوح تصویر ۴K و دلیل اصلی رونمایی از نسخه پرو به این دلیل، از درایو ۴K Blu-ray پشتیبانی نخواهد کرد.
 
این خبر موجب غافلگیری بسیاری از بازیکنان شد، چرا که کنسول ارزان‌تر و با قدرت کمتر ایکس باکس وان اس به همراه درایو ۴K Blu-ray منتشر شد و بسیاری از افراد به طبع انتظار وجود این درایور در پلی استیشن ۴ پرو را نیز داشتند. مایکروسافت نیز از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و تایید کرد کنسول ایکس باکس وان اسکورپیو مانند ایکس باکس وان اس به درایو ۴K Blu-ray مجهز خواهد بود. سرپست ارشد مدریت محصولات و برنامه ریزی مایکروسافت در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Polygon اظهار داشت:
 

نسبت به تصمیماتی که اتخاذ کرده‌ایم، احساس بسیار خوبی دارم.

در زمینه قدرت نیز وی با اعتماد به نفش بیان کرد هنگام انتشار ایکس باکس وان اسکورپیو، این کنسول به عنوان قدرتمندترین کنسول جهان شناخته خواهد شد و افزود تفاوت میان قدرت اسکورپیو و پلی استیشن ۴ پرو کاملا واضح خواهد بود. هنگامی که از وی پرسیده شد آیا اسکورپیو نیز مانند پلی استیشن ۴ پرو، حدود ۴۰۰ دلار قیمت خواهد داشت، پاسخ داد:
 

می‌دانیم که ارایه تجربه‌ای که تفاوت قدرت میان پلی استیشن ۴ پرو و ایکس باکس وان اسکورپیو را به نمایش درآورد، در قیمتی که برای بازیکنان کنسول قابل درک باشد مهم است.

در مورد پشتیبانی از تکنولوژی HRD برای کنسول‌های حاضر پلی استیشن ۴ نیز، وی اعلام کرد آن‌ها قصد گرفتن تصمیمات مشابه برای ایکس باکس وان را ندارند:
 

تا وقتی که در مورد اینکه چگونه می‌خواهند این کار انجام دهند بیشتر بدانم، نمی‌توانم در مورد اینکه می‌توانیم چیزی مشابه را ارایه دهیم یا خیر صحبت کنم.

پلی استیشن ۴ پرو در ماه نوامبر منتشر خواهد شد، در حالی که ایکس باکس وان اسکورپیو در تعطیلات سال نوی میلادی به بازار عرضه خواهد شد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا