اخبار

چرا مایکروسافت از ویندوزفون دست نمی کشد؟

عدم موفقیت مایکروسافت در رقابت با اپل و گوگل در بازار اسمارت فون ها عاملی است که مدیرعامل سابق مایکروسافت، استیو بالمر را دو سال پیش به استعفا واداشت و ساتیا نادلا را جایگزین او کرد.
بالمر مدت کوتاهی پیش از ترک مایکروسافت سعی کرد اشتباه خود را با متقاعد کردن مایکروسافت به خرید کسب و کار اسمارت فون نوکیا به مبلغ ۷٫۶ میلیارد دلار جبران کند. اما دیگر خیلی دیر شده بود.
و اینطور شد که نادلا روند را تغییر داد. تحت رهبری نادلا، مایکروسافت اکثر کارمندان نوکیا را اخراج و تولید اپلیکیشن برای اندروید و آیفون را آغاز کرد. در عین حال او سعی کرد توسعه دهندگان ویندوزی مایکروسافت را به طراحی و تولید اپلیکیشن های بهتر برای ویندوز ترغیب کند.
همانطور که به خاطر دارید در کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ که چندی پیش برگزار شد، صحبت خاصی از ویندوز فون ها به میان نیامد. تری مایرسن در مصاحبه ای گفت که پلتفرم موبایل های ویندوزی در حال حاضر در کانون توجه مایکروسافت قرار ندارد و اقرار کرد که اگر قصد دسترسی به طیف وسیعی از کاربران اسمارت فون وجود داشته باشد، آن راه قطعا ویندوز فون نیست. خب، اینطور تصور میشد که مایکروسافت از ویندوز فون به طور کلی ناامید شده است.
بعدها در مصاحبه ای که بیزنس اینسایدر با ساتیا نادلا داشت از وی پرسید که منظور از وجود ویندوز در موبایل چیست و چرا مایکروسافت هنوز خودش را با آن درگیر می کند؟
پاسخ نادلا بسیار جالب بود: سه سال دیگر به ما وقت بدهید.
نادلا اعتقاد دارد که مایکروسافت اسمارت فونی را معرفی کرده که گروه بندی های معمول را پشت سر گذاشته است. اسمارت فون های مایکروسافت دو وسیله در یک دستگاه هستند. یک ویندوز فون را می توان به یک کیبورد و مانیتور متصل کرد و یک گوشی و یک کامپیوتر داشت.
 
نادلا ویندوزفون ها را با سرفیس های هیبریدی این کمپانی که در سال ۲۰۱۲ معرفی شدند مقایسه کرد و افزود

همانطور که با معرفی سرفیس یک گروه جدید از گجت ها را معرفی کردیم. سه سال پیش واکنش اکثر مردم اینگونه بود:”چی ؟ دو وسیله در یک دستگاه؟” و حالا حتی اپل هم چنین دستگاهی را تولید کرده است. بنابراین سه سال دیگر امیدوارم که مردم بگویند:”همینه، اسمارت فونی که می تواند کامپیوتر هم باشد.”
نادلا فکر می کند که ویندوزفون ها می توانند در بازارهای نو ظهوری مثل هندوستان که اسمارت فون معمولا اصلی ترین وسیله مورد استفاده هر فرد است از استقبال خوبی برخوردار شود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا