اخبار

مایکروسافت کارمندان بخش موبایل خود را اخراج کرد !

غول نرم افزاری و ساخت گوشی های ویندوزی حال به اخراج تعداد زیادی از کارکنان بخش موبایل خود در چندین کشور کرده است که باعث ایجاد نارضایتی های  زیادی شده است، حال خبر هایی در مورد احراج کاکنان بخش موبایل کشور فلاند و کسانی که از شرکت نوکیا به شرکت مایکروسافت منتقل شدند است.

در خبر اخراج کارکنان شرکت مایکروسافت نکته جالبی به چشم می‌خورد این نکته از این قرار است که کارکنان بخش اخراجی از قسمت بازاریابی مشغول به فعالیت بوده‌اند که این بخش قبل از قبل از خرید شرکت نوکیا توسط مایکروسافت نبوده است و این نکته به این معنا است که این کارکنان توسط شرکت مایکروسافت به استخدام در آمده‌اند و حال جزو کارکنان مایکروسافت حساب می‌شوند و نه کارکنان انتقالی نوکیا به مایکروسافت  و در هیچ صورت نباید آن ها را اخراج کرد اما هنوز تعداد کاربرانی که از این بخش اخراج شده‌اند مشخص نیست اما درجولای سال ۲۰۱۵، مایکروسافت ۷۸۰۰ کارمند بخش سخت افزار تلفن همراهش را از کار برکنار کرد و زیانی ۷٫۶ میلیارد دلاری ثبت کرد.
سخنگوی شرکت مایکروسافت در این باره گفت: تعدیل نیروها و کارکنان در بیش از یک بخش تجاری و کشور صورت پذیرفته تا شرکت را برای نیازهای بازار آماده سازد. این پروسه را به بهترین حالت ممکن طی می کنیم و احترامی عمیق به نیروهای تعدیل شده خواهیم داشت. حال شاید این صحبت به منظور جان دادن ویندوزفون است که این روزها حال خوشی ندارد و کاربران خود بسیار تب دارند چرا که فروش بازار بسیار کم است و کاربران تمایلی به استفاده به دلیل محدودیت های نرم افزاری و گجت دارند.
شرکت مایکروسافت سال گذشته ۴٫۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند ویندوزی از سری لومیا به فروش رسانده است اما نکته جالب این است که بیش تر فروش و درآمد این شرکت از ساخت و فروش گجت ها و نرم افزار های اندرویدی بوده و نشان از محبوبیت روز افزون اندروید در آمریکا و اروپا می‌دهد اما شاید همه این نکات در یک جمله باشد و آنهم آمدن سری جدید یعنی Surface Phone به جای سری لومیا که آخرین بازمانده سری لومیا گوشی لومیا ۶۵۰ خواهد بود و بعد باید منتظر سری جدید و احتمالا سری Surface Phone از شرکت مایکروسافت باشیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا