اخبار

مدل جدیدی از گوشی گوگل نکسوس ۶P با اندروید ۷٫۰ عرضه خواهد شد

گوشی گوگل نکسوس ۶P در بنچمارک گیک بنچ محک خورد و وجود اندروید ۷٫۰ در آن تائید شد. کوالکام سال گذشته از اسنپدراگون ۸۲۰ رونمایی کرد و اکنون اولین دستگاه هواوی که به این پردازنده مجهز شده است در آزمون گیک بنچ (GeekBench) سنجیده شد؛ اما عجیب اینجاست که این گوشی هوشمند نام نکسوس ۶P گوگل را با خود یدک می‌کشد.
همان‌طور که گفته شد این دستگاه جدید با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ عرضه‌ شده که از سرعت پردازش ۱٫۵۹ گیگاهرتز بهره می‌برد. این دستگاه که گوگل نکسوس ۶ پی (Google Nexus 6P) نام‌گذاری شده، از آخرین سیستم‌عامل اندرویدی که اندروید N یا اندروید ۷٫۰ است، استفاده کرده (جای تعجب نیست، این دستگاه گوگل است؛ دستگاهی برای خود کمپانی مادر) و به ۴ گیگابایت رم نیز مجهز شده است.

هواوی در ساخت گوشی گوگل نکسوس ۶P سال گذشته از ۳ گیگابایت رم و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده کرده بود. این دستگاه جدید می‌تواند یک نسخه به‌روز شده از گوشی Nexus 6P باشد که گوگل احتمالا در طول کنفرانس سالیانه‌ی Google I/O که امسال برای ماه مه برنامه‌ریزی شده است، آن را معرفی خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که گوگل نام این دستگاه در آخرین لحظه تغییر داده و آن را با عنوان جدیدی بخواند. مشخصات این دستگاه جدید هنوز ناشناخته است؛ اما این امکان وجود دارد که به‌مانند گوشی Nexus 6P اصلی بوده ولی با مشخصات بهبودیافته‌تری خودنمایی کند.
همچنین در گزارش‌های جدید می‌توان مشاهده کرد که غول تکنولوژی تایوان، کمپانی اچ تی سی دستگاه‌های نکسوسی از گوگل را با نام‌های M1 و S1 مبتنی بر اندروید ۷٫۰ می‌سازد؛ دستگاه‌هایی که با هدف ارائه به بازار گوشی‌های هوشمند میان رده ساخته می‌شوند.
می‌توان گفت گوگل امسال با دو کمپانی بزرگ گوشی ساز همکاری می‌کند. یکی کمپانی اچ تی سی با گوشی‌های M1 و S1 و دیگری هواوی (Huawei) که دستگاه پرچم‌داری برای گوگل خواهد ساخت. کمپانی هواوی از قبل نام تجاری Huawei 7P را برای محصول خود برگزیده است پس می‌توان حدس زد که احتمالا گوشی‌ هوشمند بعدی که برای گوگل ساخته می‌شود، نکسوس ۷ پی (Nexus 7P) باشد. گوشی هوشمندی که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام به همراه ۴ گیگابایت رم، قدرت خواهد گرفت؛ اما برای اطمینان کمی زود است تا آن روز هنوز زمان باقی مانده و معلوم نیست که در ذهن این غول تکنولوژی جهان چه خواهد گذشت!
گوشی گوگل نکسوس 6P

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا