اخبار

مشخصات احتمالی کنسول پلی استیشن ۴ نئو لو رفت!

در حالی که کمپانی سونی هنوز زمانی را برای رونمایی از کنسول پلی استیشن ۴ نئو اعلام نکرده است، اخیراً اطلاعاتی در خصوص این محصول به بیرون درز پیدا کرده است که رنگ و بوی واقعیت به خود می‌دهد. بر اساس این اطلاعات کنسول جدید سونی علاوه بر پشتیبانی از رزولوشن ۴K، دارای بهبودهایی در بخش‌های سخت افزاری خود نیز خواهد بود.
تولیدکنندگان کنسول‌های نسل هشتم بازی‌ها به دنبال ایجاد تغییراتی سخت افزاری و البته ظاهری در دستگاه‌های خود هستند. چندی پیش مایکروسافت از نسل جدید کنسول ایکس باکس وان به نام Xbox One S رونمایی کرد. ایکس باکس وان اس نسبت به نسخه‌ی اصلی ایکس باکس وان علاوه بر بهبود سخت افزاری، پشتیبانی از رزولوشن ۴K و همچنین تغییرات ظاهری (کوچک شدن ۴۰ درصدی) توانست نظر گیمرها را به خود جلب کند تا همگی در انتظار عرضه این کنسول بهبود یافته باشند.
در این بین سونی نیز بیکار ننشسته است و در حال کار بر روی کنسول ارتقاء یافته‌ی پلی استیشن ۴ است. با توجه به فروش بیشتر نسخه اصلی کنسول پلی استیشن ۴ نسبت به ایکس باکس وان مایکروسافت، بدون شک علاقه‌مندان به این کنسول هیجان بیشتری را نسبت به رقیب دیرینه خود دارند. در حال حاضر سونی تأیید کرده است که نام این کنسول ارتقاء یافته پلی استیشن ۴ نئو خواهد بود. هرچند که متأسفانه هیچ اطلاعاتی از مشخصات سخت افزاری این کنسول تا به امروز مشاهده نشده است و ما نمی‌توانیم به‌طور قطع و مطمئن آن را محصولی قدرتمندتر از نسخه اصلی پلی استیشن ۴ بدانیم. حال به لطف نشت اطلاعاتی که اخیراً صورت گرفته و هنوز توسط خود سونی تأیید نشده است ما بیشتر از گذشته با کنسول پلی استیشن ۴ نئو آشنا خواهیم شد.
 
کنسول پلی استیشن 4 نئو
با توجه به اطلاعات تازه انتشار یافته انتظار می‌رود که کنسول پلی استیشن نئو آینده شرکت سونی از همان هسته‌های جگوار استفاده شده در پلی استیشن ۴ بهره‌مند باشد. بنابراین ۸ هسته با سرعت ۲٫۱ گیگاهرتز می‌تواند گزینه مناسبی برای سخت افزار این کنسول باشد که به مراتب عملکردی سریع‌تر از پلی استیشن ۴ را ارائه خواهد کرد. گفته می‌شود که پردازنده گرافیکی کنسول پلی استیشن ۴ نئو (Playstation 4 Neo) نیز همچنین با پیشرفت خود ۳۶ واحد محاسباتی قابل اجرا در فرکانس ۹۱۱ مگاهرتز خواهد داشت که به بهبودی ۲ الی ۳ برابری نسبت به نسخه اصلی کنسول PS4 رسیده است.
کنسول پلی استیشن 4 نئو
در کنار این تقویت در فرکانس‌ها، ما شاهد استفاده از همان رم ۸ گیگابایتی GDDR5 خواهیم بود که در کنسول اصلی نیز استفاده شده است؛ اما ظاهراً پهنای باند آن به ۲۱۸ گیگابایت بر ثانیه رسیده است (در پلی استیشن ۴ این پهنای باند ۱۷۴ گیگابایت بر ثانیه است). از نظر ذخیره سازی نیز هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد و احتمالاً کاربران دو گزینه‌ی خرید نسخه ۵۰۰ گیگابایتی و یا ۱ ترابایتی را جلو روی خود خواهد دید. هرچند که این تغییرات چندان بزرگ نیستند اما احتمالاً کاهش هزینه‌ها و ارائه قیمتی کمتر می‌تواند فروش این کنسول‌ها را درخشان‌تر از پدر خود PS4 کند.
با همه این اوصاف ما هنوز نمی‌دانیم که سونی چه زمانی از کنسول پلی استیشن ۴ نئو رونمایی خواهد کرد و یا آنکه آیا تمامی این اطلاعات درست است یا خیر! ترجیح می‌دهیم منتظر بمانیم تا سونی در آینده‌ای نزدیک، برنامه‌های تازه خود را شرح دهد چرا که سال ۲۰۱۶ میلادی سال بسیار شلوغی برای این غول ژاپنی خواهد بود. به خصوص آن که علاوه بر این کنسول، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR نیز در برنامه‌های کاری این کمپانی قرار گرفته است و گیمرها بی‌صبرانه در انتظار تجربه آن هستند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا