اخبار

مشکلات اسنپدراگون ۸۱۰ ، اوپو را از عرضه پرچم دار جدیدش منصرف کرد !

 
 

 
 
مانطور که پیش از این در مطالب متعددی به این موضوع اشاره کرده ایم ، چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ ( Snapdragon 810 ) کمپانی کوالکام ، امسال حسابی کاسه کوزه کمپانی های تولید کننده تلفن همراه را به هم ریخت و ضرر و زیان بسیاری به آنها وارد کرد.از بزرگترین قربانیان این چیپست می توان به دو کمپانی سونی و اچ تی سی اشاره کرد که در پرچم داران ۲۰۱۵ خود از این تراشه استفاده کردند.
بزرگترین مشکل اسنپدراگون ۸۱۰ ، گرم کردن بیش از حد و به دنبال آن کاهش قدرت و عملکرد گوشی بود.همین موضوع باعث شد تا کمپانی های مختلف به فکر راه کار های متفاوتی برای حل این مشکل باشند.برخی نظیر سامسونگ ، کلا از خیر استفاده از این تراشه در محصولات خود گذشتند و برخی دیگر نظیر ال جی ، از مدل ضعیف تر چیپست های کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۰۸ در محصولات خود استفاده کردند.سایر تولید کنندگانی که این چیپسترا در گجت های خود به کار برده بودند هم با استفاده از مکانیزم های مختلف سعی در کاهش گرمای تولید شده در آن کردند که البته چندان هم رضایت بخش نبود.
حالا کمپانی چینی اوپو ( Oppo ) تصمیم جالبی گرفته و برای فرار از عواقب استفاده از این چیپست در پرچم دار خود ، از خیر عرضه گوشی جدیدش با این تراشه گذشته است.به نظر می رسد اوپو به این نتیجه رسیده که عدم عرضه یک پرچم دار با این تراشه بهتر از عرضه محصولی ناقص و مشکل دار است !
با این حساب کمپانی اوپو از عرضه پرچم دار امسال خود منصرف شده و منتظر عرضه اسنپدراگون ۸۲۰ برای استفاده از گوشی جدید خود در سال آینده خواهد ماند و امسال دیگر خبری از گوشی Oppo Find 9 نخواهد بود !
اگر کوالکام در قول خود صادق باشد، فاصله چندانی با عرضه مدل‌های آزمایشی چیپ‌های نسل جدید این شرکت نداریم. اما این که این چیپ‌ها به طور دقیق کی از راه خواهند رسید و Oppo چه زمانی آن‌ها را روی گوشی‌های شرکت ادغام خواهد کرد، سوالی است که شاید مدیران شرکت نیز جوابی برای آن نداشته باشند. آخرین گوشی هوشمند ارائه‌شده توسط Oppo فایند ۷ است که بهار سال گذشته از راه رسید. روی این مدل از اسنپدراگون ۸۰۱ استفاده شده بود که خود گویای قدمت این وسیله است.
شکی نیست که تمامی طرفداران این شرکت می‌خواهند نتیجه صبر خود را به نحو احسن ببینند. کمتر کسی را می‌توان یافت که به گرم‌شدن پردازنده گوشی‌اش علاقه داشته باشد. اما این که راه‌حل منطقی در برابر چنین مشکلی این است که از عرضه گوشی جدید امتناع کنیم یا نه؟ سوالی است که مدیران این شرکت به آن جواب مثبت داده‌اند. ظاهرا تصمیم‌گیرندان این شرکت واهمه‌ای از رقابت تنگاتنگ موجود در عرصه تولید گوشی هوشمند ندارند.
البته تصور نشود که Oppo امسال بیکار بوده و گوشی‌ای به بازار عرضه نکرده است. مدل‌های R7، R7 Plus، R7s، و Neo 7، همگی تولیداتی هستند که طی سال جاری از سوی این کمپانی وارد بازار شده‌اند. اما مشخصات فنی این گجت‌ها و اقبالی که بازار به آن‌ها نشان داد، بار دیگر مهر تاییدی بر این حرف شد که آن که چه شرکت‌ها از طریق آن شناخته می‌شوند، پرچمدارانی است که هر سال عرضه می‌کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا