اخبار

مقایسه Galaxy S7 در دو نسخه Snapdragon و Exynos

پرچمدار جدید و تازه وارد سامسونگ همانند نسل های قبلی در دو نسخه روانه بازار شده است، یک نسخه با پردازنده Qualcomm Snapdragon 820 quad-core و دیگری با پردازنده Exynos 8890 octa-core که دومی کار خود سامسونگ است، در این مطلب به بررسی و مقایسه این دو نسخه متفاوت از پرچمدار تازه وارد سامسونگ می پردازیم.
در ابتدا نگاه یمی اندازیم به:

تفاوت دقیق و روی کاغذ به دو نسخه متفاوت از Galaxy S7

snap-exy1

Exynos در مقابل Snapdragon: کارایی

نکته قابل توجه قبل از بررسی اینکه طبق برنامه سامسونگ نسخه اسنپدراگون ۴ هسته ای تنها در امریکا پخش خواهد شد و برای دیگر نقاط دنیا نسخه ۸ هسته ای اگزینوس در نظر گرفته شده است.
طبق بررسی انجام شده در وبسایت PhoneArena شاهد توانایی بهتر دستگاه با پردازنده اسنپدراگون در سرعت مرورگر در مقابل اگزینوس هستیم. نکته قابل توجه اینکه در اگزینوس طراحی شده توسط سامسونگ شاهد استفاده از ۴ هسته با کلاک ۲٫۳ GHz و در ادامه برای اوتسورس پروسس ها شاهد استفاده از ۴ پردازنده Coretex-A53 هستیم. در مقابل در نسخه اسنپدارگون شاهد استفاده از دو پردارنده ۲٫۱۵ GHz در کنار دو پردازنده ۱٫۵۹ GHz هستیم.
AndroidPIT-Samsung-galaxy-s7-REVIEW-1-w782

Exynos در مقابل Snapdragon: تاثیرگذاری

اگر روی کاغذ به بررسی دو پردازنده بپردازیم، خواهیم دید که در نسخه اگزینوس شاهد تعداد هسته دو برابر در مقابل اسنپدارگون هستیم که البته همین نکته باعث افزایش مصرف باتری و منابع نیز خواهد شد. تعیین میزان تاثیر این اتفاق را در مرور زمان و انجام چندین عملیات برآورد کرد که نیاز به تجربه عملیاتی و کار با دو پردازنده دارد اما بدون شک نمی توان از تاثیر المان های روی کاغذ چشم پوشی کرد.

Exynos در مقابل Snapdragon: اعمال تغییرات

همانطور که میدانید در گوشی های اندرویدی یک المان خاص جهت رضایتمندی کاربرها داریم. امکان، توانایی و اعمال روت از مهمترین شرایطی است که مد نظر بسیاری از کاربر هاست، با توجه به همین نکته باید گفت نسخه اگزینوس با توجه به توزیع بین المللی در این مورد برتری بی چون چرایی نسبت به رقیب اسنپدارگونی امریکایی دارد. خیلی پیش تر از این CF-Autoroot S7 و S7 Edge برای نسخه های بین المللی از پرچمدار سامسونگ توسط توسعه دهندگان اندروید ارائه شده بود ولی در مقابل برای نسخه اسنپدارگون هفته پیش قفل bootloader کنار گذاشته شده است.
البته در مقابل نباید به هیچ عنوان از توانایی ها و امکانات نسخه اسنپدارگون چشم پوشی کرد، اگر اهل تعویض رام باشید و رام های سیانوژن را بشناسید می دانید که بدون شک اولین نسخه از Galaxy S7 که رام های سیانوژن را دریافت خواهد کرد نسخه اسنپدارگون خواهد بود. جریان رام های قابل نصب کمی از امکان روت در میان دولوپرها متفاوت است.

AndroidPIT-Samsung-galaxy-s7-edge-9-w782

نتیجه گیری نهایی

اینکه سامسونگ برای پرجمدارش دو نسخه در نظر بگیرد چیزی جدیدی نبوده و نیست، شاید این امکان به کمپانی بزرگی نظیر سامسونگ توانایی کنترل و مدیریت بهتر بازار و سلیقه های کاربر ها را خواهد داد. هرچند کاربر های امریکایی روی کاغذ از نسخه کندتری نسبت به کاربر های بین المللی بهره خواهند برد.
به نظر شما کدام نسخه از این گوشی پر اوازه خواهد توانست نظر کاربر ها را به خود جلب کند؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا