اخبار

نحوه خرید اپلیکیشن های آیفون به زودی تغییر می کند

برنامه نویسان موبایل از طریق فروش اپلیکیشن های خود در فروشگاه های اپلیکیشن و یا خریدهای درون برنامه ای کسب درآمد می کنند. با این حال، به نظر می رسد اپل قصد معرفی راهی تازه برای کسب درآمد برای برنامه نویسان iOS را داشته باشد.
بر همین اساس، گفته می شود اپل در حال کار بر روی طرحی است که به موجب آن می توان به جای خرید اپلیکیشن ها، هزینه ای را تحت عنوان حق اشتراک برای استفاده از آنها پرداخت کرد. این خبر ساعاتی پیش در مصاحبه ای توسط معاون بازاریابی اپل آقای فیل شیلر اعلام شد.
همه ما به خوبی می دانیم که مفهوم پرداخت حق اشتراک در دنیای موبایل ها چیز جدیدی نیست و پیش از این نیز چنین روشی را در اپلیکیشن هایی همچون مجله های اینترنتی و سایر اپلیکیشن های مبتنی بر خدمات دیده ایم که از جمله چنین اپلیکیشن هایی می توان به نتفلیکس اشاره کرد. با این حال، تفاوت کار اپل در اینجا است که قصد دارد این روش را برای تمامی اپلیکیشن های موجود در اپ استور خود پیش بگیرد، به این معنا که بتوان از هر اپلیکیشنی در چارچوب پرداخت حق اشتراک استفاده کرد. البته اپل وعده داه که پس از اجرای این طرح، میزان سودی که تسهیم می کند را هم افزایش دهد.
تا به امروز، روال کار اپل به این صورت بوده که سی درصد از سود حاصل از فروش اپلیکیشن ها را برای خود بر می داشته است، اما آنطور که آقای شیلر گفته، اگر برنامه نویسان بتوانند مشتریان خود را همچنان حفظ کنند و همچنین کاربران را برای مدتی بیش از یک سال به عضویت در اپلیکیشن خود درآورند، اپل میزان دریافت سود خود را نصف و به ۱۵ درصد خواهد رساند. البته هنوز مشخص نیست که کدام نوع از اپلیکیشن ها می توانند از این قانون جدید بهره مند شوند.
اما مساله ای در این میان وجود دارد و آن هم این است که ذات بسیاری از برنامه ها به گونه ای است که تنها یک بار و به هنگام خرید نیاز به پرداخت هزینه است و بر همین اساس، باید منتظر واکنش کاربران iOS به چنین تصمیمی باشیم.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا