اخبار

نخستین استارتاپ ویکند جوانان تهران با همکاری سامسونگ

نخستین استارتاپ ویکند جوانان تهران در دبیرستان البرز برگزار می‌شود

همفکری سامسونگ با جوانان برای ترویج فرهنگ کارآفرینی

 

۸۱۲۳۲۳۵۹۳_۵۰۶۲۴

جوانان معمولاً به دلیل ترس از شکست و ناکامی و همچنین نداشتن پشتوانه مالی و تجربی، کار مستقلی را شروع نمی‌کنند. محققان بر این باورند مهم‌ترین دلیل این ترس شاید این باشد که جوانان امروز الگوی مناسبی از کارآفرینان جوان گذشته ندارند.
استارتاپ ویکند جوانان تهران برای نخستین بار، در روزهای ۱۹ و ۲۰ شهریورماه در دبیرستان البرز تهران، با همکاری شرکت سامسونگ برگزار می‌شود. استارتاپ ویکند یک رویدادی کارآفرینی است که در آن شرکت‌کننده‌ها تیم تشکیل می‌دهند و سعی می‌کنند ایده‌های خود را به کسب‌وکار تبدیل کنند. در پایان نیز هر تیم یک محصول اولیه ارائه می‌دهد و درنهایت کار تیم‌ها داوری می‌شود. این رویداد تاکنون بیش از ۳۴ بار در شهرهای مختلف کشور برگزار شده است.
استارتاپ ویکند جوانان تهران، رویدادی است که با محوریت حضور جوانان برگزار خواهد شد. این رویداد در ادامه «طرح صددرصد»، برگزار می‌شود که مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به‌منظور گسترش فرهنگ کارآفرینی در بین جوانان، در نظر گرفته است. بر اساس این طرح در سه سال، صد استارتاپ ویکند با حضور نزدیک به ده هزار نفر برگزار می‌شود که صد کارآفرین موفق در طول این مسیر شناسایی و توانمند می‌شود. نکته جالب‌توجه این است که تعداد قابل‌توجهی از شرکت‌کنندگان، دانش آموزان کمتر از ۱۸ سال هستند که نشان می‌دهد چنین رویدادهایی ازنظر جذب جوان‌ترها به حوزه کارآفرینی موفق عمل کرده است. در این برنامه، شرکت‌کنندگان پرانگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، علاقه‌مندان استارتاپ، بازاریاب‌های حرفه‌ای و افراد موفق در حوزه کارآفرینی تکنولوژی گرد هم می‌آیند تا ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و ایده‌هایشان را اجرا کنند. ایده‌هایی که در این استارتاپ بررسی می‌شوند باید بتواند یکی از مشکلات جامعه را مانند بهداشت، سلامت و محیط‌زیست، حل کند.
علی‌رضا امیدوار، عضو هیئت‌مدیره کانون کارآفرینی ایران و داور این رویداد، درباره لزوم برگزاری چنین رویدادهایی گفت: «فضای کارآفرینی کشور به‌شدت به حضور جوانان نیاز دارد و ورود جوانان به این حوزه نیز نیازمند ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین جوانان و خانواده‌های آن‌ها است. برگزاری این رویداد به‌خوبی می‌تواند در ترویج فرهنگ کارآفرینی مؤثر باشد.»
لازم به ذکر است استارتاپ ویکند جوانان تهران، به‌عنوان نخستین رویداد در حوزه جوانان، در راستای ترویج کارآفرینی تکنولوژی‌محور برگزار می‌شود. مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت سامسونگ الکترونیکس و دانشگاه امیرکبیر از دیگر حامیان اصلی این رویداد به شمار می‌آیند. برای ثبت‌نام می‌توانید به وب‌سایت رویداد مراجعه کنید. www.tehranyouth.startupweekend.ir/
پایان خبر

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا