اخبار

نسخه اندروید مارشمالو اکنون بر روی ۱۵٫۲ درصد از دستگاه های اندرویدی نصب شده است

کمی زودتر از موعد اصلی شرکت گوگل اطلاعات مربوط به سیستم عامل خود یعنی اندروید را منتشر کرد. در هفته ی منتهی به ۱ آگوست اندروید ۶٫۰ مارشمالو بر روی ۱۵٫۲ درصد از دستگاه های اندرویدی که در این هفته به گوگل پلی وارد شده اند نصب شده است. این رقم ۱۴ درصد رشد را نسبت به ۱۳٫۳ درصد دستگاه اندرویدی که از نسخه ی مارشمالو در ماه پیش استفاده می کردند را نشان می دهد.
 
اندروید لالیپاپ یا همان نسخه ی ۵٫۰ و ۵٫۱ این سیستم عامل متن باز کمپانی گوگل با داشتن ۳۵٫۵ درصد از دستگاه های اندرویدی موجود، در صدر فهرست محبوبترین های اندروید قرار گرفت. حتی با افزایش تعداد کاربران اندروید مارشمالو باز هم لالیپاپ شاهد افزایش افزایش ۱ درصدی تعداد کاربران خود نسبت به ماه قبل بوده است. اندروید ۴٫۴ کیت کت هم با ۲۹٫۲ درصد از کاربران کل در جایگاه دوم است که توسط اندروید ۴٫۱ و ۴٫۲ و ۴٫۳ یا همان جیلی بین با ۱۶٫۷ درصد تعقیب می شود.
 
همچنین سایر نسخه های اندروید هم مانند اندروید ۲٫۳۳-۲٫۳۷ و اندروید ۴٫۰٫۳-۴٫۰٫۴ هر کدام به ترتیب ۱٫۷ و ۱٫۶ درصد از بازار اندروید را به خود اختصاص داده اند. اندروید ۲٫۲ یا همان فرویو هم با /۱ درصد کمترین سهم را از آن خود کرده است. البته باید ذکر کنیم که این اطلاعات از بازدیدکنندگان فروشگاه گوگل بدست آمده که تنها برای نسخه های اندروید ۲٫۲ به بالا قابل دسترسی است.
 
نسخه ی تازه از سیسم عامل شرکت گوگل به نام اندروید ۷٫۰ نوقا به زودی در این ماه رونمایی می شود. طبق معمول هر سال گوشی سری Nexus خود گوگل اولین گوشی است که به این سیستم عامل آپدیت می شود اما شایعاتی مبنی بر اینکه به احتمال زیاد Nexus 5 از این قضیه مستثنی است به گوش می رسد که با این وجود که نسخه های Nexus 6 و به بالا این آپدیت را دریافت خواهند کرد. بعد از سری Nexus  گوشی های سری گوگل پلی آپدیت اندروید ۷٫۰ نوقا را دریافت خواهند کرد.
 

منبع:PhoneArena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا