اخبار

نسخه بتای دوم iOS 10 در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت

اپل از نسخه‌ی دهم سیستم‌عامل موبایل خود در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC رونمایی کرد. به تازگی دومین نسخه‌ی بتای ۱۰ ios را نیز برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده است. این آپدیت در حال حاضر تنها برای توسعه دهندگانی در دسترس است که دارای حساب Developer‌ باشند. می‌توان اطمینان داشت که اپل به محض آپدیت کردن وبسایت مخصوص توسعه دهندگان خود، نسخه‌ی بتای دوم سیستم‌عامل  macOS Sierra را نیز منتشر کند. این نسخه نیز مخصوص توسعه‌دهندگان است.
همانند سال‌های قبل، اپل امسال نیز نسخه‌های مخصوص توسعه دهندگان سیستم‌عامل‌های ios و MacOS خود را در جریان برگزاری مراسم WWDC منتشر کرد. بدین ترتیب توسعه‌دهندگان می‌توانستند در جریان برگزاری مراسم شروع به کار با API های جدید کنند. انتظار داریم که کوپرتینویی‌ها، نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل‌های ios و MacOS خود را در ماه سپتامبر به کاربران عرضه کنند.
اپل دیشب نخستین آپدیت را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد و انتظار داریم که آپدیت‌های بیشتری نیز در طول تابستان ارائه کند. اما اگر جزو توسعه‌دهندگان اپل نباشید چگونه باید این آپدیت‌ها را دریافت کنید؟ اپل تصمیم گرفته به زودی نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل‌های خود را برای عموم کاربران منتشر کند. بدین ترتیب جامعه‌ی آماری بررسی کنندگان سیستم‌عامل این کمپانی بالا رفته و باگ‌های بیشتری گزارش می‌شود.
 
ios 10 beta 2
 
انتظار داریم که اپل، نخستین نسخه‌ی بتای عمومی را همین ماه (میلادی) منتشر کند. اگر در چند روز آینده، باگ چندان مهمی در دومین نسخه‌ی بتای مخصوص توسعه‌دهندگان ios 10 یافت نشود، ممکن است این کمپانی تصمیم بگیرد که همین نسخه را به عنوان نخستین نسخه‌ی بتای عمومی در اختیار عموم کاربران قرار دهد.
ios 10 حاوی یک آپدیت بسیار مهم برای سیری است که موجب می‌شود این دستیار صوتی بتواند با دستگاه‌های دیگر نیز یکپارچه شود. از آن‌جا که توسعه دهندگان، هنوز برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های خود را عرضه نکرده‌اند، پیش‌بینی نتیجه‌ی تغییرات اعمال شده در نسخه‌ی بتا دشوار است. ممکن است این تغییرات، تاثیر خاصی بر تعامل شما با آیفون‌تان نداشته باشند یا شاید هم تاثیر بسیار عمیقی بر آن بگذارند. باید منتظر ماند و دید.
از جمله تغییرات اعمال شده در ios 10 می‌توان به صفحه‌ی قفل جدید با نوتیفیکیشن‌هایی کاربردی اشاره کرد که قابلیت نمایش ویجت‌های کوچک زنده را دارند. با استفاده از لمس سه‌بعدی،‌ می‌توان در صفحه‌ی هوم دستگاه نیز به این ویجت‌ها دسترسی داشت. برنامه‌ی Photos نیز آپدیت مهمی دریافت کرده است. این برنامه حالا از تشخیص صورت، آلبوم‌های عکس هوشمند و دسته بندی بر اساس یادگیری عمیق بهره می‌برد.
اپل برنامه‌ی Messages را نیز به کلی متحول کرده است. از جمله آپدیت‌های اضافه شده به این بخش می‌توان به اضافه شدن ویژگی‌هایی همچون emojify ،message effects ،Slack-like feedback، پیش‌نمایش لینک‌ها و افزونه‌های شخص ثالث اشاره کرد. اضافه شدن این ویژگی‌ها به اپلیکیشن Messages در ios 10 موجب شده است که دریافت و نصب این آپدیت در آینده را به تمامی کاربران توصیه کنیم.
 
منبع techcrunch
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا