اخبار

نسخه جدید بلواستکس امکان اجرای همزمان دو اپلیکیشن اندرویدی را فراهم میکند

درحالی‌که گوگل به کندی مشغول آوردن اپلیکیشن‌های اندروید به سیستم‌عامل Chrome OS خود است شرکت بلواستکس سال‌هاست که با نرم‌افزار مفید خود امکان اجرای این اپ‌ها را در سیستم‌عامل دسکتاپ ویندوز فراهم کرده است. امروز این شرکت نسخه دوم شبیه‌ساز Bluestacks‌را عرضه کرده است که امکان اجرای همزمان دو اپلیکیشن را فراهم می‌کند.
بلواستکس ۲ دقیقاً همان‌طوری است که انتظار دارید. نسخه دوم هم مانند نسخه اول از رابط کاربری زیبایی برخوردار نیست و گاهی در استفاده از آن به مشکل برمی‌خورید اما فعلاً بهترین راه چاره است. حالا برخلاف نسخه قبلی زبانه‌هایی وجود دارد که امکان استفاده بیش از یک اپلیکیشن اندرویدی را فراهم کرده است. همچنین نسخه جدید یک نوار ابزار دارد که با آن می‌توانید به سرعت نسبت به چرخش صفحه یا عملیات دیگری مانند کپی و پیست اقدام کنید.
به مناسبت عرضه نسخه دوم بلواستکس همچنین اعلام کرده که شبیه‌ساز این شرکت تاکنون ۱۰۹ میلیون بار دانلود شده که البته این تعداد دلیلی بر کاربران فعال بلواستکس نیست. این شرکت از انتشار آمار دقیق کاربران فعال خودداری کرده و تنها واژه “سالم” را برای آن‌ها ذکر کرده است. بلواستکس از حدود ۴ سال پیش عرضه شده و درآمد خود را نیز از سوی توسعه‌دهندگانی کسب می‌کند که می‌خواهند اپلیکیشن آن‌ها در فروشگاه اپ این شرکت قرار داده شود. البته با این شبیه‌ساز به پلی‌استور گوگل نیز دسترسی خواهید داشت و می‌توانید هر اپ اندرویدی دلخواه را با آن امتحان کنید؛ اگر دستگاه ویندوزی شما مجهز به یک صفحه‌نمایش لمسی باشد اوضاع بهتر هم خواهد بود.
بلواستکس ۲ کماکان به صورت رایگان برای ویندوز عرضه شده است و نسخه مک نیز قرار است در آینده از راه برسد. توجه داشته باشید که متأسفانه آی‌پی‌های ایرانی تحریم هستند و برای ورود به سایت بلواستکس باید از روش‌های تغییر آی‌پی استفاده کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا