اخبار

نسخه جدید تبلت گلکسی تب ۳ لایت سامسونگ

کمپانی سامسونگ مشغول کار بر روی ساخت نسخه جدید تبلت گلکسی تب ۳ لایت ( Galaxy Tab 3 lite ) است. این محصول نسبت به نسخه اصلی خودش شاهد تغییراتی از جمله مجهز بودن به پردازنده، رم و همچنین دوربین قوی تر بوده است. در حالی که سامسونگ هیچ خبری راجع به محصول جدید خودش منتشر نکرده است، اما ۱۴ قطعه از آن را در سطح هند پخش کرده تا آزمایشات خود را بدین گونه انجام دهد و در صورت موفقیت این تبلت را با قیمتی برابر ۱۰۴ دلار روانه بازار کند.
سامسونگ مشغول کار بر روی ساخت نسخه جدید تبلت Galaxy Tab 3 lite است. بر اساس گزارش وبسایت Zauba حدود ۱۴ مدل از این تبلت با شماره مدل SM-T116IR در سطح کشور هند به صورت آزمایشی وارد شده بوده و پس از ارزیابی کلی این محصولات دوباره به کمپانی باز خواهند گشت. نسخه اصلی این تبلت با دو شماره مدل SM-T111 (وای-فای و ۳G) و SM-T1110 (تنها وای-فای) عرضه می‌گردند.
قیمت گذاری ابتدایی بر روی این تبلت صورت گرفته و هر قطعه با قیمتی برابر ۱۰۴ دلار به فروش خواهد رسید. در همین حال مدل جدید این تبلت با پشت سر گذاشتن آزمون‌های معیار بنچمارک GFXBench، نشان داده است که بسیاری از قطعات موجود بر روی نسخه جدید تبلت گلکسی تب ۳ لایت مطابق با همان نسخه اصلی این محصول هستند. به عنوان مثال می‌توان به صفحه نمایش ۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل این تبلت اشاره کرد که دقیقاً در نسخه SM-T115IR نیز به کار رفته است. اما اصل تفاوت در تراشه و قلب تپنده این تبلت است. در حالی که در دو مدل SM-T111 و SM-T1110 از یک پردازنده دو هسته‌ای با سرعت ۱.۲ گیگاهرتز استفاده شده بود، ما در نسخه جدید این تبلت شاهد حضور یک نماینده از کوالکام با نام اسنپدراگون ۴۱۰ و پردازنده چهار هسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی همچنین پردازنده گرافیکی آدرنو ۳۰۶ هستیم.
همچنین نسخه جدید گلکسی تب ۳ لایت در مقایسه با نسخه اصلی از ۵۰ درصد حافظه رم بیشتر (رم ۱.۵ گیگابایتی) برخوردار است و فضای داخلی همانند نسخه گذشته ۸ گیگابایت است. در حالی که نسخه اصلی تنها به یک دوربین با لنز ۲ مگاپیکسلی مجهز شده بود ما در این نسخه شاهد ارتقا این دوربین به ۵ مگاپیکسل و همچنین اضافه شدن یک دوربین دیگر در قسمت جلو هستیم. اندروید ۴.۲ نیز در نسخه جدید گلکسی تب ۳ لایت جای خودش را به اندروید ۵.۱.۱ داده است تا ما شاهد یک تبلت نسبتاً به روزتر باشیم.
با این وجود جالب است که تا به حال سامسونگ هیچ حرفی را راجع به نسخه جدید گلکسی تب ۳ لایت نزده است!
GFXBench-benchmark-test-reveals-changes-to-the-refreshed-version-of-the-slate
منبع: phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا