اخبار

نسخه غیر رسمی اندروید مارشمالو برای اکسپریا Z منتشر شد.

اکسپریا Z اسمارت فونی است که بدون شک در تاریخ سونی ماندگار خواهد شد. این اسمارت فون که آغازگر خانواده Z هم بود، در اوایل سال ۲۰۱۳ با نسخه اندروید ۴٫۱ کار خود را شروع کرد و در نهایت اندروید ۵٫۱٫۱ را به عنوان آخرین به روزرسانی خود دریافت کرد.
با اعلام این خبر که سونی پس از اندروید ۵٫۱٫۱، نسخه ای دیگر را به این گوشی ارائه نخواهد کرد، دو راه را در پیش صاحبان این دستگاه قرار میدهد. یک اینکه با همین نسخه های رسمی سر کنند و دوم اینکه به سراغ رام های کاستوم با نسخه های بالاتر بروند. برای راه دوم قطعا کاربران نباید نگران توسعه این دستگاه باشند. چرا که توسعه دهندگان از گذشته به این دستگاه توجه ویژه ای داشتند و با اتمام پشتیبانی از اکسپریا Z نیز تمرکز آنها بر آن دو چندان خواهد شد.
بهترین خبر برای کاربران اکسپریا Z در این روزها، همین است که اندروید ۶٫۰٫۱ به صورت غیر رسمی برای گوشی های آنها منتشر شده است. سری رام های کاستوم سیانوژن ۱۳ با نسخه اندروید ۶٫۰٫۱ مارشمالو هم اکنون برای این دستگاه منتشر شده و راه توسعه خود را آغاز کرده است.
رام CyanogenMod 13.0 هم اکنون نسخه های ابتدایی خود را برای اکسپریا Z پشت سر میگذارد و در مراحل اولیه با برخی مشکلات مثل عدم کارکرد صحیح دوربین مواجه است. اما جای امیدواری است که در ادامه توسعه این رام بیشتر شده و ما شاهد یک نسخه کاملا بی نقص و کامل از اندروید ۶٫۰ مارشمالو برای اکسپریا Z باشیم
منبع:XPERIAN

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا