اخبار

نسل بعدی مانیتورهای اپل دارای کارت گرافیک خواهند بود

شرکت اپل چندی پیش اعلام کرد قصد دارد استفاده از صفحات نمایش تاندربولت را در کامپیوترهای خود متوقف سازد. در عین حال که این فناوری در مقابل فناوری رتینا قدیمی به شمار می رود، اما هنوز هم کاربرانی هستند که ترجیح می دهند در منازل خود با صفحات نمایش بزرگ کار کنند. در همین راستا، به نظر می رسد اپل قصد نداشته باشد صنعت صفحات نمایش اکسترنال را به طور کامل ترک کند.
وب سایت بازفید اعلام کرده اپل همچنان سرگرم توسعه فناوری صفحات نمایش نسل جدید است و به استناد برخی منابع آگاه، این شرکت قصد دارد از کارت گرافیک های اختصاصی خود در این مانیتورها استفاده کند.
تولید مانیتور اکسترنال مجهز به کارت گرافیک داخلی به اپل این امکان را می دهد تا صفحه نمایشی از نوع stand alone و با کیفیت ۵K عرضه کند، چیزی شبیه به کامپیوتر رده بالای iMac بیست و هفت اینچی، البته به استثنای بخش پردازشی آن. این همچنین بدان معنا است که همچون سایر مدل های جدید مک، از جمله مک بوک دوازده اینچی با مصرف اندک برق، می توان آن را با کیفیت رتینا استفاده کرد.
همه اینها به لطف انجام پردازش های تصویری توسط کارت گرافیکی داخلی این مانیتور و نه کارت گرافیک موجود در کامپیوتر امکان پذیر شده است. در عین حال که کانکتور تاندربولت پهنای باند کافی برای انتقال تفکیک پذیری در سطح رتینا به صفحه نمایش اکسترنال را فراهم نمی کند، ولی توانایی کار با پردازشگر گرافیکی اکسترنال را خواهد داشت.
در عین حال که این شرایط بیان می کند که مانعی بر سر راه اپل وجود ندارد، ولی هنوز هم مساله مدل های جدید مک بوک پرو با طراحی جدید که قرار است تا پیش از پایان سال جاری میلادی رونمایی شوند وجود دارد. براساس تازه ترین شایعات، انتظار می رود این لپ تاپ ها فقط از پورت USB-C بهره مند باشند، به این معنا که اپل باید اطمینان حاصل کند این پورت ها امکان تبادل اطلاعات با سرعت پورت های تاندربولت را دارا هستند.
چنین چیزی قطعأ عملی است، اما انتظار برای تکمیل مک بوک پرو های جدید احتمالا دلیل اصلی برای تاخیر در رونمایی از این مانیتورهای جدید است، چرا که معرفی این محصولات در کنار یکدیگر معقولانه تر به نظر می رسد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا