اخبار

نوکیا با یو اس سلولار، شبکه ۵G را با سرعت ۵ گیگابیت در ثانیه آزمایش کردند

نوکیا با استفاده از پلتفرم رادیویی Air Scale و همکاری با اپراتور U.S. Cellular موفق شد تا ظرفیت شبکه‌ی ۵G توسعه داده شده را مورد آزمایش قرار دهد. براساس اطلاعات ارائه شده این شبکه‌ی مخابراتی با استفاده از زیرساخت‌های یو اس سلولار در باند فرکانس ۲۸ گیگاهرتزی انجام شده که با استفاده از آن این دو کمپانی موفق شده‌اند به نرخ انتقال داده‌ی ۵ گیگابیت بر ثانیه‌ای با تاخیر کمتر از دو میلی ثانیه دست یابند. برای سنجش ظرفیت این شبکه، ۶ ویدیو با رزولوشن ۴K بصورت همزمان استریم شده تا به توانایی این شبکه پی برده شود.
آزمایش مورد نظر در داخل و خارج از ایستگاه مورد نظر با استفاده از گجت‌هایی که تمثیلی از گجت‌های مورد استفاده توسط کاربران بوده، انجام شده است. در ابتدا دسترسی به شبکه بدون مانعی بین ایستگاه مرکزی و گجت مورد نظر انجام گرفته است. در مراحل بعدی موانعی نظیر دیوار، پنجره و پنل‌های فلزی اضافه شده تا کاربری این شبکه بصورت عملی مورد آزمایش قرار گیرد. تست‌های درون آزمایشگاهی نیز در مرکز متعلق به U.S. Cellular انجام شده است.
هر دو طرف از همکاری با یکدیگر برای انجام آزمایش در خصوص توسعه‌ی شبکه‌های ۵G ابراز خوشحالی کرده‌اند. نوکیا اعلام کرده در نظر دارد تا آزمایش شبکه‌های ۵G را در آمریکای شمالی گسترش دهد و در این بین همکاری با یو اس سلولار بسیار کارآمد است. نوکیا مدعی است شبکه‌های ۵G نه تنها نیاز کاربران و مصرف‌کنندگان این اپراتور آمریکایی را مرتفع می‌کند، بلکه این فرصت را نیز در اختیار U.S. Cellular قرار می‌دهد تا خدمات جدیدتری را در اختیار کاربرانش قرار دهد.
یو اس سلولار اعلام کرده که در نظر دارد تا آزمایش شبکه‌های ۵G را در باند فرکانسی ۱۵ گیگاهرتزی نیز انجام دهد که البته این آزمایش با همکاری اریکسون خواهد بود.

منبع phonearena
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا