اخبارمجله‌های تخصصی

نکات طلایی در خرید گوشی های چینی که باید بدانید

در ماه مارس امسال لیستی از بهترین موبایل‌های جهان منتشر شد. از بیست دستگاه‌های هوشمند، ۸ مورد آن، دستگاه‌های چینی بوده‌اند. به دور از بذله‌گویی‌های بازرگانان و مردم باید گفت که چند شرکت چینی در رقابت با غول‌های تولید موبایل در رقابت شدیدی هستند. شرکت‌هایی نظیر Huawei, Xiaomi, Vivo و Oppo در پیشرفت خود یکه‌تاز و توقف‌نشدنی ظاهر شده‌اند. برای کسب اطلاعات کافی در خصوص خرید تلفن های هوشمند چینی همراه موبایلستان باشید.
پیشرفت و رونق دستگاه‌های چینی نوظهور در ایران بسیار چشم‌گیر بوده است و این بازار داغ چینی سهم بسیار خوبی را در ایران و سایر کشورهای آسیایی داشته است. به دلایل مختلفی برخی از این شرکت‌ها روانه بازارهای غربی نشده‌اند، برای مثال قانون‌های ثبت اختراع یا سلیقه و نوع افکار عمومی آن منطقه، در موفق‌بودن و یا متضررشدن یک محصول، نقش به‌سزایی دارند.
حال شما می‌توانید با کمی تامل و دانش در مورد موبایل‌ها، بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید و از هزینه‌های گزاف به نسبت گوشی‌های پرچم‌دار دیگر، خودداری کنید. معمولا قیمت گوشی‌های چینی در بازار یک‌سوم قیمت دیگر دستگاه‌ها است. اگر بدانید که یک گوشی خوب چینی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، می‌توانید از میان صدها گوشی بهترین را برای خود انتخاب کنید و در هزینه خرید گوشی به نفع خود کار کنید. گوشی خوب فقط به صفحه‌نمایش بزرگ آن و صدای خوب اسپیکر یا قابلیت آنتن‌دهی نیست. شاید برای شما هم پیش‌ آمده باشد که در جمعی برخی به اشتباه خرید خود پی می‌برند و می‌گویند: کاش از مدل گوشی فلان شخص می‌خریدم. تیم کلیک شما را با ویژگی‌های خوب یک گوشی آشنا می‌کند.
فرآیند خرید به طور معمول متفاوت است، چندین نکته هنگام خرید وجود دارد که باید به آن توجه لارم را داشته باشید. پس به ۸ نکته بسیار ضروری در خرید یک موبایل دقت کنید.
۱- جستجوگر خوبی باشید
۱-۶۵۰-۸۰
این موضوع قدم اول است. به نظر آشکار می‌رسد اما در واقعیت سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. برای شروع به سایت‌های معتبر که گوشی‌های مختلفی را نقد و بررسی کرده‌اند سر بزنید. بررسی‌های لازم را نگاه کنید. ببینید چه ویژگی مد نظر شماست. آیا دوربین گوشی برایتان مهم‌تر است یا حافظه داخلی یا صفحه‌نمایش آن. اگر از آن دسته هستید که گوشی‌های کوچک را می‌پسندید، پیداکردن گوشی‌های با صفحه‌نمایش پایین کاری دشوار است، چرا که در گوشی‌های امروزه شاهد صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر نسبت به قبل هستیم. نکته بعدی بودجه اختصاص‌یافته برای خرید گوشی را مشخص کنید. چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟، هزاران دستگاه هوشمند وجود دارد اما با فیلترکردن خواسته‌های خود نظیر قیمت، نوع سیستم‌عامل، حافظه‌داخلی، تعداد سیم‌کارت، سال تولید، صفحه‌نمایش، حافظه رم و … می‌توانید گوشی مورد علاقه خود را به‌ راحتی پیدا کنید. سر انجام ۳ یا ۴ گوشی که مد نظر شماست را پیدا و با هم‌دیگر مقایسه کنید. کدام بهتر است؟، کدام مقرون به صرفه است؟ و کدام سرعت و قابلیت بیشتری دارد؟
۲- نسل چهارم
۲-۶۵۰-۸۰
نسل چهارم آخرین تکنولوژی سرعت اینترنت در ایران است که طبق آن هم گوشی هم سیم‌کارت باید از این ویژگی بهره‌مند باشند تا بتوان از سرعت بالای آن استفاده کرد. خوشبختانه برای دو اپراتور معروف یعنی همراه اول (در برخی نقاط) و ایرانسل، اینترنت نسل چهارم با سرعت فوق‌العاده وجود دارد. پس هنگام خرید گوشی همراه خود حتما مطمئن شوید که گوشی شما نسل چهارم (LTE bands) را ساپورت می‌کند. اگر گوشی شما نسل چهارم نباشد هیچ‌ راهی جز تعویض گوشی خود ندارید. اما اگر سیم‌کارت شما از نسل دوم و سوم باشد، به راحتی با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز امور مشترکین، می‌توانید نسبت به تبدیل سیم‌کارت خود به نسل‌چهارم اقدام کنید.
۳- به روزرسانی‌های مکرر
GboxUpdate
به‌روزرسانی همواره یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشت. هنگام خرید نگاه‌ خود را به شرکت سازنده آن باید معطوف کرد، زیرا به‌روزرسانی برای نسخه‌های مختلف، از سوی شرکت است و این‌که سرعت به‌روزرسانی آن شرکت در دستگاه‌هایش چگونه است باید مدنظر باشد. گوشی خریداری کنید که اگر چند صباحی دیگر، سیستم‌عامل‌ها به‌روزرسانی شدند،‌ دستگاه شما از قافله عقب نماند.
۴- خدمات پس از فروش
callcenter5
خدمات پس از فروش یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. ممکن است گوشی خریداری شده دارای مشکلاتی باشد که حتی در هفته اول و دوم خرید خود هم، آن مشکلات دیده نشوند. ممکن است از لحاظ نرم‌‌افزاری یا سخت‌افزاری دستگاه به مشکل برخورد کند که در صورت نبود گارانتی معتبر باید از جیبتان برای رفع مشکل خرج کنید.
۵- انتخاب فروشنده
۱۶۱۴۴۶۲۹۰۱۰۲۴۳۸
 
انتخاب یک فروشنده مناسب از بایدهای یک خرید است. حتی‌الامکان سعی کنید از فروشنده‌های معرف و آشنایان برای خرید موبایل استفاده کنید. نه فقط به قصد قیمت کم و زیاد بلکه فروشنده‌های معتبر اطلاعات کامل‌تر و تجربیات بهتری نسبت به شما دارند. هر چه باشد آن چیزی که در سایت‌ها و نقد و بررسی‌ها نشان داده می‌شود با تجربه واقعی و کارکرد حقیقی بسیار متفاوت است. پس کاری نکنید تا به ضرب‌المثل: “خود کرده را هیچ تعبیری نیست” برسید.
۶- رام اصلی
CyanogenMod
گوشی‌های اصلی با رام‌های اصلی روانه بازار می‌شوند. رام‌هایی که در بدو خرید غیر رسمی هستند، خیلی پایدار نیستند، زیرا ممکن است دارای باگ‌هایی از سمت سیستم‌عامل باشد که کار با آن را پس از مدتی دشوار می‌کند. البته آن‌طور نیست که نشود آن‌ها را کاری کرد. اگر به قسمت about گوشی خود مراجعه کنید، می‌توانید با توجه به مدل دقیق آن رام رسمی و بین‌المللی با زبان انگلیسی را دانلود و نصب کنید که البته نصب آن دردسرهای خودش را دارد که خیلی باید مراقب باشید. نشانه‌های رام اصلی زیاد است،‌ اولین نشانه آن این است که نرم‌افزارهای از پیش نصب‌شده گوگل بر روی آن وجود دارد. تمام قسمت‌های آن کار می‌کند و رام‌های اصلی به اسثنای هواوی دارای ۵ زبان اصلی هنگام بالا‌ آمدن گوشی هستند. شرکت هواوی تمام رام‌هایش رسمی و با پشتیبانی از زبان فارسی است. برای خرید گوشی‌های چینی،‌ هواوی خیلی خوب، خودش را عرضه کرده است که در حال حاضر گوشی‌های پرچم‌دارش از خیلی دستگاه‌های سامسونگ، سونی، اچ‌تی‌سی، ال‌جی و دیگر شرکت‌ها بهتر است. این عملکرد خوب با نرم‌افزارهای تست‌شده برای رتبه‌بندی‌های گوشی انجام گرفته است و این نرم‌افزارها برای اولین بار به ما می‌گویند: به گوشی‌های چینی اعتماد کنید.
۷- فرا منطقه‌ای
۱۴۶۵۱۳۰۹۰۲-۱۲۵۹-Has-Apple-Inc--Lost-Its-Way-Former-Ad-Man-Thinks-So
گوشی خریداری کنید که بتوان از آن در خارج از کشور هم استفاده کرد. مثلا سیم‌کارت‌ اپراتور‌های فرانسه،‌ یا انگلیس و دیگر کشورها را پشتیبانی کند تا همه جا بتوان ار آن استفاده کرد. به علاوه دستگاهی را خریداری کنید که با سود زیر ۲۰ درصد به دست شما برسد. خرید عاقلانه در عین حال پر منفعتی داشته باشید. گوشی بخرید که به نسبت کارایی‌اش پول صرف آن شود. برای مثال یکی از گرا‌ن‌ترین گوشی‌های ممکن در بازار ایران گوشی‌های اپل است که خیلی از مخاطبین آن فقط به قصد نام تجاری این شرکت آن را خریداری می‌کنند. اپل یکی از بهترین دستگاه‌های ساخته‌شده برای گوشی‌های همراه است اما خیلی از کاربرد‌ها و نرم‌افزارهای این سیستم‌عامل در این کشور پشتیبانی نمی‌شود و نمی‌توان از آن استفاده کرد. پس چرا وقتی با گزینه‌های بهتری روبرو هستیم گزینه ما اپل باشد؟.
۸- نتیجه‌گیری
آن دسته از دستگاه‌هایی که نرم‌افزارهای گوگل را ندارند می‌توانند نرم‌افزار‌های گوگل را دانلود و نصب کنند. اگر بر روی گوشی کاستوم ریکاوری نصب است،‌ می‌توان با مراجعه به بخش ریکاوری گوشی از طریق فایل زیپ نرم‌افزارهای گوگل، ان را بر روی دستگاه فلش کرد. توضیحات داده‌شده فقط برای خرید دستگاه‌های چینی نیست و می‌تواند در خرید هر نوع دستگاهی به شما کمک کند. گوشی‌های شرکت هواوی مقرون به صرفه‌‌تر است نسبت به گوشی‌های هم‌جوار خود. بعد از آن گوشی‌های Xiaomi در رده خوبی قرار دارد. در خرید گوشی از فروشنده ضمانت کالا و هم‌چنین رفرش نبودن گوشی را مطمئن شوید. فراموش نکنید دستگاهی که به دست شما ارزان می‌رسد لوازم جانبی و در صورت خرابی، قطعات آن بهتر پیدا می‌شود. اگر دنبال یک گوشی خوب با مشخصات خوب می‌گردید پیشنهاد می‌شود به سایت دیجی‌کالا مراجعه کنید. در قسمت گوشی‌ جستجو‌ی خود را مشخص کنید. این که تا چه سقفی می‌خواهید هزینه کنید، چه ویژگی‌هایی داشته باشه و … این سایت به شما کمک بسزایی در پیداکردن گزینه مورد علاقه‌تان می‌کند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا