اخبار

هواوی نوا و نوا پلاس معرفی شدند

در جریان کنفرانس‌های IFA 2016 ، هواوی دقایقی پیش از دو گوشی اقتصادی و میان رده خود یعنی هواوی نوا و نوا پلاس (Huawei Nova و Huawei Nova Plus) با بدنه‌ای فلزی رونمایی کرد.
 
 

هواوی نوا (Huawei Nova)

هواوی نوا و نوا پلاس - Huawei Nova and Nova Plus
گوشی هواوی نوا (Huawei Nova) دارای صفحه نمایش ۵ اینچی با کیفیت تصویر ۱۰۸۰p، به همراه پردازنده ۱۰ هسته‌ای ۲ گیگاهرتزی اسنپدراگون ۶۲۵، ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه MicroSD تا ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت است. دوربین پشتی این گوشی از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2 و دوربین جلوی آن از سنسور ۸ مگاپیکسلی f/2.0 بهره جسته است. این گوشی با این مشخصات و باتری ۳۰۲۰mAh خود قابلیت کارکرد تا دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد را خواهد داشت.
از دیگر مشخصات جالب توجه این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت، پورت USB-C جهت شارژ گوشی یا ایجاد ارتباط، و پشتیبانی از دو سیمکارت اشاره کرد. سیستم عامل هواوی نوا EMUI 4.1 است که بر پایه اندروید ۶٫۰ مارشمالو طراحی شده است. دوربین این گوشی از قابلیت‌های معروف گوشی های اخیر هواوی مانند رقص نور و حالت Time-lapse و صحنه آهسته پشتیبانی کرده و صفحه آن نیز قابلیت سوئیچ به حالت شب را دارد.
 

گوشی هواوی نوا پلاس (Huawei Nova Plus)

هواوی نوا و نوا پلاس - Huawei Nova and Nova Plus
گوشی هواوی نوا پلاس (Huawei Nova Plus) دارای صفحه نمایش بزرگتری از هواوی نوا است. این فبلت ۵٫۵ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰p دارای یک دوربین پشتی ۱۶ مگاپیکسلی با قابلیت تثبیت‌سازی تصاویر است که این اندازه بزرگ صفحه نمایش، به هواوی این امکان را داده که در آن از یک باتری ۳۳۴۰ mAh با توانایی نگهداری شارژ تا ۲٫۲ روز استفاده نماید.
هر دو گوشی هواوی نوا و نوا پلاس در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری موجود بوده و بدنه‌ی آنها مانند مدل‌های گران‌تر هواوی، از جنس آلومینیوم است. گوشی بزرگتر با دوربین برجسته و مربعی و لنزهای ریز کمی قدیمی و تاریخ مصرف گذشته جلوه می‌کند. اندازه بزرگ آن نیز در مقایسه با گوشی خوش‌ترکیب هواوی نوا، کمی بدقواره به نظر می‌رسد.
 

هواوی نوا و نوا پلاس - Huawei Nova and Nova Plus

 
درواقع، گوشی هواوی نوا خوش‌تراش‌تر از مدل دیگر بوده و حتی از نظر طراحی به نظر بهتر از پرچمدار هواوی؛ هواوی P9 است. هر دو گوشی نوا و نوا پلاس در حالت کلی بسیار شبیه به هم هستند. گوشی هواوی نوا که بی‌شباهت به هواوی نکسوس ۶P نیست، از لبه‌های نرم‌تر و سنسور اثر انگشت دایره‌ای شکل برخوردار بوده که زیباتر از نوا پلاس با لبه‌های تیزتر و دوربین و حسگر اثر انگشت مربعی است.
گوشی های هواوی نوا و نوا پلاس از ابتدای ماه اکتبر (اواخر مهرماه) و با قیمت ۳۹۹ یورو (هواوی نوا) و ۴۲۹ یورو (هواوی نوا پلاس) در دسترس خواهند بود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا