اخبار

ویندوز ۱۰ به دلیل مصرف باتری بالای کروم و فایرفاکس، اج را به کاربران پیشنهاد می‌دهد

مایکروسافت به تازگی قابلیتی را در ویندوز ۱۰ راه‌اندازی کرده است که به کاربران در مورد مصرف سریع باتری لپ‌تاپ‌شان به دلیل استفاده از مرورگرهای کروم و فایرفاکس هشدار می‌دهد. با توجه به این اعلان‌ها، مایکروسافت راه حل این مشکل را استفاده از مرورگر اج پیشنهاد می‌دهد. وبسایت VentureBeat در این مورد از مایکروسافت تقاضای شفاف‌سازی کرده است.
یکی از سخنگویان مایکروسافت در جواب خبرنگار VentureBeat گفته است: مرورگر مایکروسافت اج به طور ویژه برای ویندوز ۱۰ طراحی شده و از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی همچون به اشتراک‌گذاری، خواندن و جستجوی راحت و همچنین کورتانا بهره می‌برد که موجب بهبود تجربه‌ وب‌گردی می‌شوند. این اعلان‌ها، با این هدف ساخته شده‌اند که افراد را با اطلاعاتی ساده و سریع آگاه کنند که می‌توان به آن‌ها در بهبود تجربه‌ کاربری‌شان با ویندوز ۱۰ کمک کرد. این توصیه‌ها شامل اطلاعات ساده‌ای است که می‌توانند در افزایش عمر باتری لپتاپ به کاربر کمک کنند. ناگفته نماند که در ویندوز ۱۰ شما به سادگی قادر به انتخاب مرورگر و موتور جستجوی پیش‌فرض نیز خواهید بود.
ویندوز ۱۰ به دلیل مصرف باتری بالای کروم و فایرفاکس، اج را به کاربران پیشنهاد می‌دهد

این توصیه‌ها و اعلان‌های جدید ویندوز ۱۰، نخستین بار توسط یکی از مشهورترین توسعه‌دهندگان به نام Rudy Huyn منتشر شده است. همان طور که در اسکرین‌شات بالا مشاهده می‌کنید، هوین این اعلان را در هنگام استفاده از مرورگر کروم دریافت کرده است. خبرنگار ونچربیت در این مورد از سخنگوی مایکروسافت سوال کرده و سخنگوی این کمپانی نیز آن را تایید کرده است. مایکروسافت اعلام کرده که این اعلان‌ها علاوه بر کاربران کروم، برای کاربران مروگر فایرفاکس نیز نشان داده می‌شوند. این موضوع از اول ماه جولای سال جاری برای کاربران این دو مرورگر فعال شده است.
این زمان کاملا منطقی است، چرا که ماه گذشته، مایکروسافت یک کمپین حفظ باتری نیز برای مرورگر اج خود به راه انداخته بود. این کمپانی نتایج بنچمارک‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌دادند مرورگر اج در بحث صرفه‌جویی در مصرف انرژی، حداقل در چند مورد از مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اپرا بهتر عمل می‌کند.
همان زمان این کمپانی اعلام کرد که قابلیت‌های بیشتری را برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به اج خواهد افزود. این قابلیت‌ها نخستین بار در آپدیت سالانه‌ی بزرگ ویندوز ۱۰ که در تاریخ دوم آگوست عرضه می‌شود به کاربران ارائه خواهند شد.
اگرچه دیدن ثمره‌ی تلاش‌های مایکروسافت برای بهبود مصرف انرژی در مرورگر اج خوشحال‌کننده است، اما اعمال نفوذ اجباری این کمپانی از طریق نوتیفیکیشن‌ها در مرورگرهای دیگر ویندوز ۱۰ برای ترویج اج عملی ضعیف و غیرحرفه‌ای است. اگر عملکرد مروگرهای کروم، فایرفاکس یا اپرا در مصرف باتری بهینه‌تر از مروگر اج بود، آیا مایکروسافت به کمپانی‌های توسعه‌دهنده‌ آن‌ها اجازه می‌داد که نوتیفیکیشن‌های حاوی تبلیغ خود را هنگام استفاده‌ کاربر از مرورگر اج بر روی نمایشگر نشان دهند؟
این نخستین باری نیست که مایکروسافت از سایر سرویس‌های خود برای ترویج مرورگر اج استفاده می‌کند. البته رقبای او نیز این کار را به طرقی دیگر انجام می‌دهند. برای دیدن یکی از این موارد، کافی است با مرورگری به جز کروم صفحه‌ اصلی گوگل را ببینید. پس مطمئنا این مورد نیز آخرین تلاش مایکروسافت در این زمینه نخواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا