اخبار

پتنت جدید آمازون: هدفونی که با شنیدن نام شما از محیط اطراف موسیقی را قطع می‌کند

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هدفون‌ها، شفافیت صدای آنهاست و کاربران اغلب به هدفون‌هایی علاقه دارند که بتوانند با حذف صداهای محیطی، بهترین کیفیت صدا را در اختیار آنها قرار دهند. اغلب قابلیت حذف صداهای پیرامونی زمانی بیشترین کارایی را دارد که در هواپیما یا اتوبوس در حال سفر باشید.
 
اکنون شرایطی را در نظر بگیرید که به دلیل انجام یک کار حساس در محیطی شلوغ به تمرکز نیاز داشته و در نتیجه باید آهنگ گوش کنید، اما در عین حال اطرافیان به کمک شما نیاز دارند و شما را صدا می‌زنند و اینکه نمی‌توانید صدای آنها را بشنوید، آزاردهنده است. اکنون آمازون با ثبت یک پتنت، برای این مشکل راهکاری جدید ارایه داده است.
 
آمازون موفق به دریافت یک پتنت برای نوعی از هدفون‌ها با قابلیت حدف نویز شده است که در صورت شنیدن برخی فرکانس‌های خاص، الگوهای صوتی یا حتی برخی کلید واژه‌ها برای مثال نام اشخاص، به صورت خودکار وارد عمل می‌شود. به این ترتیب کاربر می‌تواند به سرعت صدای پیرامونی خود را بشنود و در صورت نیاز واکنش نشان دهد.
 
این هدفون‌ها دارای مجموعه‌ای از میکروفون‌ها درون پدهای گوش خواهند بود. این میکروفون‌ها به صورت پیوسته به برخی کلید واژه‌ها یا فرکانس‌های خاص گوشی می‌دهند به این ترتیب هر زمان که فردی نام شما را صدا بزند، موسیقی قطع شده و شما می‌توانید صدای محیط را بشنوید.
 
در حال حاضر هدفون‌های زیادی با قابلیت حذف نویز در بازار وجود دارد که دارای یک دکمه دستی هستند که با فشار دادن آن کاربر می‌تواند صدای محیطی را بشنود. گرچه این قابلیت مفید است، کاربر تنها زمانی که حس کند اطرافیانش درباره او حرف زده یا نامش را صدا می‌کنند، می‌تواند از آن استفاده کند. در حالیکه هدفون‌های جدید آمازون این فرآیند را به صورت کاملا خودکار انجام می‌دهند.
 
البته در حال حاضر این فناوری تنها در حد یک پتنت است و هنوز مشخص نیست که به یک محصول واقعی تبدیل خواهد شد یا نه و در صورت واقعی شدن چه زمانی به مرحله تجاری سازی خواهد رسید.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا