اخبار

پتنت جدید سامسونگ برای ساعت های هوشمند

تصور کنید شما جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ را به دست خود بسته اید و هویتتان بوسیله رگ های دستتان تایید شده است. این تکنولوژی با وجود اینکه کمی به فیلم های علمی تخیلی شباهت دارد، اما زود تر از آنچه که تصورش را کنید وارد بازار خواهد شد. چرا که سامسونگ با ثبت پتنت در USPTO، روشی را ابداع کرده است که با پوشیدن ساعت، هویت کاربر با توجه به رگ های دستش تصدیق می‌شود.
اگر سامسونگ این پتنت را به مرحله‌ی اجرا برساند، اولین ساعت هوشمند مجهز به این فن‌آوری را به نام خود ثبت خواهد کرد. در این روش، از فن‌آوری مادون قرمز برای تهیه تصویر از رگ استفاده می‌شود. اگر بتوان از این ساعت هوشمند به عنوان یک کلید برای بازکردن درب خودرو یا اتاق هتل استفاده کرد، اختراع بسیار کاربردی به منظور تشخیص هویت افراد خواهد بود. همینطور از این فن‌آوری می‌تواند برای تایید هویت به جهت پرداخت با تلفن همراه بهره برد یا به طور کلی آن را جایگزین سنسور های اثر انگشت نمود.
همانطور که گفتیم، سامسونگ مادون قرمز را برای تشخیص رگ ها مد نظر دارد. به طوری که ابتدا همانند سنسور اثر انگشت تمامی اطلاعات لازمه از کاربر دریافت می‌شود و رگ ها به طور کامل اسکن می‌شوند. از این پس هرگاه گجت  احراز هویت کاربر را لازم دید، از رگ کاربر تصویری را تهیه می‌کند و بوسیله مطابقت دادن آن با اطلاعات قبلی، هویت کاربر را تشخیص می‌دهد.
سامسونگ در خواست ثبت پتنت خود را با عنوان ” دستگاه پوشیدندی و روش کار با آن” در جولای ارائه کرد. اگر این تکنولوژی موثر واقع شود، حتی شاید  در نهایت به تکنولوژی های پیشرفته تری نظیر تشخیص هویت از طریق ضربان قلب منجر شود.
 

Samsung-files-a-patent-for-Samsung-files-a-patent-for-

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا