اخبار

پتنت جدید گوگل طراحی متفاوت احتمالی عینک هوشمند گوگل گلس ۲ را نشان می‌دهد

glass
 
 
هفته گذشته گوگل پتنتی را به ثبت رسانده که گمان می‌شود مربوط به نسخه ارتقا یافته گوگل گلس باشد. هرچند ورژن اولیه این محصول توسط یک تکیه‌گاه تعبیه شده بر روی بینی روی سر افراد مستقر می‌شد، با این حال این پتنت جدید نشان می‌دهد که مهندسان گوگل در نظر دارند گلس ۲ را به مکانیزمی خاص برای جایگری مجهز کنند.
کاربران قادر خواهند بود زاویه قرارگیری گوگل گلس ۲ را بر اساس فیزیک سر خود تنظیم نمایند. در سوی دیگر اکنون گلس ۲ می‌تواند با بهره‌گیری از یک منشور تصاویر را به هردو چشم کاربران بتاباند.
نکته جالب اینکه گوگل پتنت مذکور را در سال ۲۰۱۲ و قبل از ممنوعیت استفاده از این وسیله در مکان‌هایی همچون کافه‌ها و سینماها به جرم به خطر انداختن حریم خصوصی افراد به ثبت رسانده است. بدیهی است که گوگل برنامه‌هایی زیادی پیرامون تجاری‌سازی عینک هوشمند خود در سر می‌پروراند، با این حال ممکن است بسیاری از این ایده‌ها هیچگاه به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی به عرصه اجرا نرسند.
شاید یکی از عوامل عدم موفقیت نسل اول گوگل گلس را بتوان بالا بودن توقعات در هنگام عرضه آن به بازار برشمرد. در هر حال باید یادآور شویم که عینک هوشمند گوگل گلس ۲ از چیپ پردازشی اینتل بهره مند خواهد شد و پتنت آن در تاریخ سوم آذرماه با کدهای ۹,۱۹۵,۰۶۷B در USPTO با عنوان “دستگاه پوشیدنی با ورودی و خروجی سازه‌ها”به ثبت رسیده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا