اخبار

پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام اپلیکیشن ها را ۱۰ درصد سریع تر باز می کند

کوالکام در مورد پردازنده ی اسنپدراگون ۸۲۱ خود که اولین بار در ماه جولای درباره اش شنیدیم جزئیات بیشتری ارائه کرده است. این تراشه قرار است تا ظهور نسل بعدی چیپ ها در آینده، نیاز دستگاه های الکترونیکی را برطرف کند. بنابراین بهبود های عملکردی آن باید قابل قبول باشند. عملکرد CPU بهتر و به طور اخص زمان بوت، لود اپلیکیشن و عملکرد کلی آن تا ۱۰ درصد سریع تر شده است.
به گفته ی کوالکام بهینه سازی های مربوط به رابط کاربری نیز اسکرول نرم تر و اجرای روان تری را به همراه می آورند. عملکرد GPU Adreno نیز ۵ درصد ارتقا یافته که به اجرای روان تر بازی ها و واقعیت مجازی کمک می کند. جدای از این بهبود های عملکردی، باتری دستگاه مجهز به اسنپدراگون ۸۲۱ نیز باید در کل ۵ درصد بیشتر دوام بیاورد.
تلفن های هوشمندی که از این چیپ بهره می برند با سیستم واقعیت مجازی Daydream گوگل نیز سازگار خواهند بود که البته جای تعجب هم ندارد، چون دستگاه های مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰ نیز با این سیستم سازگاری دارند. کوالکام برای آنکه توسعه دهندگان واقعیت مجازی را نیز راحت تر با خود همراه کند یک کیت توسعه ی نرم افزاری (SDK) برای این چیپ ارائه می کند که به گفته ی خودشان «از سطح بالاتری از کیفیت بصری و صوتی پشتیبانی می کند و از واقعیت مجازی و گیمینگ تجربه ی عمیق تری برای کاربر پدید می آورد».
از جمله ویژگی های دیگر این چیپ می توان به پشتیبانی از فوکوس خودکار Dual PDAF اشاره کرد که در مقایسه با اسنپدراگون ۸۲۰، دوربین تلفن های هوشمند را قادر می سازد فوکوس سریع تر و فوکوس لیزری دقیق تری داشته باشند. اولین تلفن هوشمندی که به این چیپ مجهز می شود ZenFone 3 Deluxe ایسوس است که فوکوس لیزری و Dual PDAF را با هم دارد. گفتنی است سرعت فوکوس هر دوی این قابلیت ها ۰.۰۳ ثانیه است. کوالکام از نصب چیپ یاد شده روی دستگاه های دیگر چیزی نگفته اما در روز های آتی IFA 2016 ممکن است جزئیات بیشتری منتشر شوند.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا