اخبار

پرچمداران تازه وارد شیائومی دور از انتظار ظاهر شدند !

شیائومی دو گوشی تازه وارد به نام های Mi 5s و Mi 5s Plus را به دنیای اسمارت فون ها معرفی کرده است که پیش از این خبرهایی را در مورد آن ها منتشر کرده بودیم.
قیمت مقرون به صرفه این دو گوشی ممکن است خیلی از کاربران را ترقیب به خرید این گوشی ها کند. اما شاید Mi 5s و Mi 5s Plus آن قدر قدرتمند نباشد که جایگاه شیائومی را در بازارهای بزرگ جهانی تغییر دهند.
این سازنده گوشی های هوشمند که ساکن کشور چین است، در روز چهارشنبه دو گوشی جدید خود به نام Mi 5s و Mi 5s Plus را معرفی کرد. این گوشی ها، که از ۲۹ سپتامبر در کشور چین در دسترس علاقه مندان و کاربران خواهد بود، هزینه نسبتا کمتری نسبت به دیگر گوشی های هوشمند رده بالا دارند، اما می توان گفت تقریبا ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری مشابهی را ارائه می دهد.
گوشی Mi 5s با ۱۹۹۹ یوان (معادل ۲۹۹٫۶۴ دلار) و گوشی Mi 5s Plus با ۲۲۹۹ یوان قیمت گذاری شده اند. برای مقایسه قیمت آیفون ۷ جدید اپل ۶۴۹ دلار می باشد.
باب ادانل، بنیان گذار و تحلیل گر ارشد Technalysis Research پس از انتشار رسمی این دو گوشی در روز چهارشنبه گفت: “گوشی های جدید شیائومی به نظر خوب می آیند، اما مشکلی بزرگی که این کمپانی و فروشندگان آن خواهند داشت، این است که شاهد یک رکود نوآوری در این دو گوشی هستیم و هیچ گونه خلاقیت جدیدی را نمی بینیم. در نتیجه شاید این دو گوشی با استقال کاربران همراه نشوند.”
ادانل در ادامه افزود: “این روزها تمام تولیدکنندگان گوشی های هوشمند دوربین های بهتر، پردازنده های سریع تر و پیشرفت های نسبی دیگری را نسل به نسل در گوشی های خود عرضه می کنند. در واقع، اضافه کردن این ویژگی ها به مرور زمان کاربران را تقریب به خرید نسل جدید گوشی هایشان می کند و احتمالا شیائومی یا این موضوع را نمی دانسته یا اهمیتی برای آن قائل نشده است، که اگر مورد دوم باشد باید بهای سنگینی را برای آن بپردازد.”
البته گوشی های جدید شیائومی قوی تر از نسل پیشین خود هستند و دارای پردازنده جدید Snapdragon 821، یک صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی بزرگ تر و یک سیستم دوربین دوگانه متشکل از دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی برای Mi 5s Plus می باشند که نشان دهنده قدرت و کارایی بالاتر این دو گوشی است. هم چنین یک حسگر تصویر CMOS سونی که معمولا در دوربین های کامپکت دیجیتال به کار می رود، برای بهبود کیفیت تصویربرداری در Mi 5s استفاده شده است.
از دیگر ویژگی های به کار رفته در این دو گوشی می توان به تکنولوژی حسگر اثر انگشت التراسونیک اشاره کرد که شیائومی در مورد این حسگر گفت پس از این که کاربران انگشت خود را بر روی آن قرار دادند، حسگر می تواند اثر انگشت کاربران را با استفاده از امواج مافوق صوت شناسایی کند. این کار به شیائومی اجازه داد که سنسور خود را در زیر شیشه بالای گوشی قرار دهد.
ژوهان تی، تحلیل گر ارشد بازار IDC در ایمیلی به CNBC گفت: “شیائومی هرگز در ارائه گوشی های با مشخصات خوب و قیمت پایین شکست نخورده است. به نظر من مصرف کنندگان می توانند گوشی های این شرکت را جایگزینی بسیار مناسب برای مارک های گران قیمتی مانند اپل و سامسونگ بدانند.”
هم اودانل و هم تی معتقعد هستند که گوشی های Mi 5s و Mi 5s Plus نمی توانند باعث افزایش فروش بیش از انتظاری برای شیائومی در بازار گوشی های هوشمند باشند.
ادانل، با اشاره به آمار و نمودارهای فروش گفت: “فکر می کنم گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ به اوج فروش خود برسند. پیش بینی می کنم شیب فروش بر روی نمودار، مسطح و یا شاید حتی رو به پایین باشد. چرا که اسمارت فون ها امسال با تغییرات خاصی همراه نبوده اند و کاربران را آن گونه که لازم بود برای خرید ترقیب نکردند. هم چنین خیلی مطمئن نیستم این گوشی های هوشمند (Mi 5s و Mi 5s Plus) تغییری در این روند ایجاد کنند.”
شکاف بین شیائومی و بزرگ ترین سازندگان گوشی های هوشمند جهان امسال گسترده تر شده است و این در حالی است که پیش بینی می شد این شکاف کم تر شود.
داده های شرکت تحقیقاتی گارتنر نشان می دهد که شیائومی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶، ۴٫۵ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته است و به عنوان پنجمین فروشنده بزرگ گوشی های هوشمند در سراسر جهان شناخته می شد، در حالی که در همین بازه زمانی در سال گذشته، این شرکت دارای ۴٫۷ درصد از سهم بازارهای جهانی بود. در مقابل، سامسونگ سهم بازار خود را در سه ماهه دوم به ۲۲٫۳ درصد افزایش داده است که نسبت به ۲۱٫۸ درصد سال گذشته با افزایش همراه بوده است. از سوی دیگر ارقام IDC نشان می دهند که هوآوی جایگاه خود را در مکان سوم پرفروش ترین سازنده اسمارت فون در جهان تثبیت کرده است.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا