اخبار

پلیس پوکمون گو جهت حفظ امنیت مردم، در تایلند تشکیل خواهد شد

پوکمون گو (Pokemon Go) در حال حاضر یکی از داغ‌ترین بازی‌های روز دنیاست که تعداد بیشماری از کاربران گوشی‌ها و تبلت‌ها را به خود مشغول کرده است. هر روز شاهد حواشی، اخبار و اتفاقات تلخ و شیرین زیادی در سراسر جهان پیرامون این بازی هستیم. از ساخت فیلم پوکمون گو گرفته تا مسدود شدن آن در شهرها و کشورهای مختلف و حوادثی تلخ که بعضا در گوشه و کنار دنیا اتفاق افتاده است. اما شاید یکی از جالب‌ترین اتفاقات در تایلند رخ داده است؛ اداره پلیس این کشور آسیایی، نیروی پلیس پوکمون گو استخدام می‌کند!
برخی از پوکمون گو بازان آنقدر مجذوب این بازی شده‌اند که امنیت خود و دیگران را فراموش کرده‌اند. همانطور که گفتیم اتفاقات تلخ زیادی در سرتاسر دنیا بر اثر بی‌توجهی کاربران رخ داده است که تصادفات رانندگی و سقوط از ارتفاعات بخش کوچکی از آن‌هاست.
شهر بانکوک، پایتخت کشور تایلند با ۱۵۰۰km۲ مساحت و جمعیتی در حدود ۸٫۵ میلیون نفر (سال ۲۰۱۰) یک شهر نسبتا شلوغ به حساب می‌آید. بنابر گزارش خبرگزاری بانکوک پست (Bangkok Post) اخیرا مسئولین این شهر اعلام کرده‌اند که قصد دارند جهت جلوگیری از خطرات احتمالی از جانب بازیکنان پوکمون گو برای خودشان یا سایر افراد، اقدام به تشکیل پلیس پوکمون گو در دپارتمان پلیس این شهر کنند. مسئولیت و وظیفه این نیروی ویژه این است که در صورت مشاهده افرادی که به طرز خارج از کنترلی در حال انجام بازی پوکمون گو هستند، با ایجاد محیطی امن، مانع از آسیب رسیدن به بازیکن یا اطرافیان او شوند.
پلیس پوکمون گو این حق را خواهد داشت که در صورت مشاهده اشخاصی که با انجام بازی به خودشان یا دیگران آسیب می‌رسانند (مثل بازی در حین رانندگی یا ایجاد سد معبر)، از آن‌ها با جریمه‌ای ۳۰ دلاری استقبال کنند. شاید این مقدار، پول زیادی نباشد؛ اما تصور کنید اگر شخصی چندین بار در طول روز یا هفته با این جریمه روبرو شود، پول زیادی از دست خواهد داد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا