اخبار

پنتاگون برای هکرها جایزه ی ویژه ای تدارک دیده

وزارت دفاع ایالات متحده ی آمریکا ممکن است قوی ترین ارتش دنیا را در اختیار داشته باشد ، اما با توجه به حمله های متعدد سایبری به دپارتمان های مختلف دولتی این کشور گویا قدرت دفاعی سایبری این کشور حرفی برای گفتن ندارد.
پنتاگون به تازگی از هکرها دعوت به عمل آورده تا با شرکت دریک مسابقه در کنار کمک یه ارتقاء امنیت سایبری این کشور جایزه ی چند میلیون دلاری را از آن خود نمایند.
به گفته ی وزارت دفاع آمریکا جایزه گذاشتن برای هک کردن وبسایت پنتاگون در طول تاریخ این کشور بی سابقه است ، و همانطور که پیشتر شرکت هایی چون فیسبوک و یاهو اقدام به در نظر گرفتن جایزه برای نفوذ به سرورهای خود نموده بودند،این بار وزارت دفاع آمریکا دست به عملی مشابه زده تا بتواند نقاط ضعف شبکه های خود و سرویس های آنلاین خود را شناسایی کند.
البته اگر شما یک هکر هستید زیاد هم نباید خوشحال باشید،چون قبل از اجرای این مسابقه با هکرهای متقاضی مصاحبه به عمل می آید و سوابق آنها چک خواهد شد و بعد از آن وارد یک برنامه ی کنترل شده می شوید و این به این معنی است که شما هیچگاه به اطلاعات محرمانه ی این وزارت خانه دسترسی نخواهید داشت و این مسابقه نوعی طرح آزمایشی محسوب می شود.
کریس لینچ مدیر سرویس های اینترنتی وزارت دفاع آمریکا در این باره می گوید:”اجرای این مسابقه به ما اجازه می دهد تا با استفاده از استعداد های درخشان علاوه بر ارتقاء سطح امنیت سایبری سایت هایمان،امنیت ملی شهروندان آمریکایی را بهبود ببخشیم”
سال گذشته پنتاگون مورد حمله ی سایبری گروه هایی مختلف از جمله هکر های داعش و نیز هکر های چینی واقع شد و این حملات باعث ایجاد اخلال در برنامه های این سایت گردید به طوری که برخی از سرویس های آن و از جمله ی آنها سرویس ایمیل ۴۰۰۰ نفر از کارکنان این سازمان برای مدتی به حالت تعلیق در آمد.
این مسابقه از ماه آپریل شروع می شود و وزارت دفاع آمریکا به زودی مبلغ جایزه و همچنین اطلاعات تکمیلی دیگری را به علاقه مندان اعلام خواهد کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا