اخبار

پیشنهاد ۷ میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید بخش گوشی های هوشمند بلک‌بری

طی هفته گذشته شاهد انتشار شایعتی مبنی بر قصد شرکت‌های بزرگ فناوری در جهت خرید بخش کسب کار موبایلی به گل نشسته بلک‌بری بودیم، در همین رابطه امروز اخبار موثقی‌تری به دست آمده که نشان از پیشنهاد ۷ ردموندی ها در جهت خرید بلک‌بری دارد.

هرچند با توجه به تجربیات قبلی به نظر نمی‌رسد مدیران این شرکت و حتی دولت کانادا تمایلی به فروش بخش کسب و کار موبایلی بلک‌بری داشته باشند، اما گزارش‌های رسیده حاکی از آن‌اند که شرکت‌هایی همچون مایکروسافت، شیائومی، هواوی و لنوو تمایل به سرمایه گزاری در بلک‌بری دارند.

اولین شایعه خرید بخش گوشی‌های هوشمند بلک‌بری مربوط به پیشنهاد ۷.۵ میلیارد دلاری سامسونگ به مدیران این شرکت در اسفند سال گذشته بر می‌گردد، این در حالیست که به تازگی نیز ساکنین ردموند برای محکم کردن جایگاه خود در بازار گوشی‌های هوشمند در نظر دارند این بخش را به مبلغ ۷ میلیارد دلار خریداری نمایند.
در هفته گذشته هر برگ سهام شرکت کانادایی بلک‌بری  ۱۰٫۴۸ دلار معامله گردید، این در حالیست که پیشنهاد جدید مایکروسافت چیزی حدود ۲۶ درصد بیشتر از ارزش واقعی آن و به عبارتی هر برگ ۱۳٫۲۳ دلار است. مدیرعامل جدید بلک‌بری امید بسیاری به منظور نجات از بحران کنونی شرکتش با به بازار فرستادن گوشی‌های با کیفیت پاسپورت و کلاسیک داشت، اما اخبار رسیده حاکی از عدم موفقت فروش این محصولات در بازارهای جهانی دارد.
شاید بتوان اوضاع نا به سامان و فروش ضعیف پرچم‌داران این شرکت را علت اصلی اخراج کارمندان دفاتر بین‌المللی بلک‌بری در هفته گذشته دانست، اما بدون شک شهرت این شرکت در ایجاد ارتباط امن اصلی‌ترین علت علاقه‌مندی دیگر فعالان فناوری به خرید آن محسوب می‌گردد. لازم به یادآوریست که بلک‌بری در سال با قراردادی به ارزش ۴٫۷ میلیارد دلاری با Fairfax Financial به یک شرکت خصوصی تبدیل شد که در اثر آن John Chen، به مدیرعاملی آن نائل گردید.
 
 
فارنت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا