اخبار

پیشی گرفتن Android از iOS این بار در ترافیک وب، رشد بی سابقه Windows Phone

اندروید، پلتفرم محبوب گوگل مدتی است که بر مقام اول پرکاربردترین سیستم عامل دنیای اسمارتفونها تکیه زده است. اما کاربران iOS شرکت اپل همیشه مقام نخست ترافیک وب جهان روا تصاحب کرده بودند. به بیان ساده کاربران اپل بیشتر آنلاین بوده اند. و کسی هم منکر این قضیه نیست که دنیای امروز یعنی دنیای اینترنت و پلتفرمی محبوب تر است که بیشترین کاربر متصل به وب جهان گستر را در اختیار داشته باشد.
اما ظاهراً برتری iOS در آخرین جبهه جنگ با رقیب مستقیم خودش یعنی android متزلزل شده است. برای اولین بار از تاریخ عرضه این دو سیستم عامل گوگل موفق شد که جایگاه نخست اتصال به وب را توسط کاربرانی که از سیستم عامل این شرکت استفاده میکنند به دست بیاورد.

نکته جالب این آمار رشد بی سابقه windows phone از مایکروسافت است که با رشد جالب ۱۱۶.۵% بالاترین رشد را نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۳ داشته است. مایکروسافت حالا ۲.۴۹% ترافیک وب جهان را در اختیار دارد.
در همین بازه اندروید با رشد ۷۶.۵% به رقم ۴۴.۶۲% رسیده و اپل هم به شکل مرتب نزول داشته است و با ۲۴.۲-% رشد حالا پشت سر اندروید با ۴۴.۱۹% از ترافیک وب قرار گرفته است.
[قابل توجه اینکه این آمار بیانگر رشد و درصد کاربران سیستم عاملها نیست و فقط شامل میزان استفاده کاربران این سیستم عاملها از وب میباشد. اندروید همچنان با دارا بودن سهم ۶۸% پرکاربر ترین سیستم عامل همراه دنیا است.]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا