اخبار

چرا صدای یک زن پشت سیری اپل قرار دارد؟

اگر شما از دستیار صوتی سیری اپل استفاده کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که سیری اپل یک خانم است؛ حتی هنگامی‌که از دستیار صوتی گوگل‌مپ برای مکان‌یابی استفاده می‌کنید، یک شخصیت مونث راه درست را به شما نشان خواهد داد. این قضیه برای محصولات دیگر کمپانی‌ها نظیر مایکروسافت، سامسونگ و آمازون نیز برقرار است. اما چرا؟ برای پاسخ به این سوال، همراه آی‌تی‌رسان باشید.

siri2

هنگامی‌که از دستیار صوتی سیری اپل درباره جنسیتش سوال می‌پرسید، سیری جواب می‌دهد که جنسیتی ندارد و تنها یک برنامه‌کامپیوتری ساده است. شخصیت پشت سیری، سوزان‌ بنت است که به سوالات کاربران با زیرکی خاصی جواب می‌دهد. 

دلایل زیادی وجود دارد که اغلب ترجیح داده می‌شود از صدای خانم‌ها به‌عنوان صدای پیش‌فرض دستیار صوتی استفاده شود. بسیاری اعتقاد دارند که این موضوع، حتی ریشه در سنت دارد. در یک تحقیق در سال ۲۰۱۱، شرکت‌کنندگان به صدای یک زن و یک مرد گوش داده‌اند و هردو گروه مدعی هستند که به‌طور ناخودآگاه از صدای گوینده زن بیشتر استقبال کرده‌اند. حتی اعلام شده است که زن‌ها از شنیدن صدای هم‌جنس خود، بیشتر لذت می‌برند.

سایت ABC براین باور است که کشش و علاقه به‌ صدای زن از همان ابتدای طفولیت شروع می‌شود. استاد دانشگاه استنفورد، کلیفورد ناس در این‌باره می‌گوید:

نوزادان به صدای یک خانم بیشتر از صدای یک آقا توجه می‌کنند.

بنابراین احتمالا یک کشش ناخودآگاه نسبت به صدای زن در وجود اکثر ما قرار دارد. حتی این کشش و علاقه به صدای جنسیت مونث، ریشه در تاریخ دارد؛ جایی‌که صدای اکثر اپراتورهای تلفن و تبلیغ‌های موفق صوتی را صدای زنان تشکیل می‌دهد. اگر شما مایل هستید تا به‌هر دلیلی صدای دستیار صوتی سیری اپل را تغییر دهید، می‌توانید از قسمت تنظیمات مربوط به این دستیار صوتی نسبت به تغییر لهجه، زبان و حتی جنسیت آن اقدام نمایید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا