اخبار

چهار دلیل برای آنکه بدانید سامسونگ در تولید گلکسی S7 درجا زده !

همیشه معرفی محصولات سری گلکسی S سامسونگ، هیجان و سر و صدای زیادی داشته است و در کنگره جهانی موبایل امسال (۲۰۱۶)، با آنکه ال‌جی توانست با معرفی G5 تا حدی نگاه‌ها را به آن سمت منعطف کند، اما همچنان S7 را بایستی یکی از غول‌ها دانست که در کنار نسخه Edge معرفی شد.
اما S7 با آنکه یک محصول کامل و توانمند است اما یک گوشی خاص نبود؛ موارد زیادی در این محصول دیده می‌شود که به نوعی نشان از درجا زدن سامسونگ و حتی بازگشت به عقب دارد! با یکدیگر اصلی‌ترین موارد را مرور می‌کنیم.
۱- بازگشت کارت حافظه
بسیاری از منتقدین در هنگام حذف درگاه کارت حافظه در گلکسی S6، به سامسونگ ایراد گرفتند که چرا چنین کاری کرده است و چنین عملی را حتی به تقلید از اپل دانستند! البته سامسونگ از حافظه پرسرعتی بهره گرفته بود که وجود شیار کارت حافظه را سبب کُندی آن می‌دانست اما در گلکسی S7 متوجه شد که خسران فقدان این درگاه، بیشتر از سود آن است و دوباره این درگاه را بازگرداند؛ غافل از اینکه این عمل یک نوآوری و تغییر نسبت به نسل قبلی نیست، بلکه پذیرفتن اشتباه و یک گام به عقب است.
۲- ضد آب بودن
قابلیت ضد آب و گرد و غبار بودن را سامسونگ در گلکسی S5 چشید اما در گلکسی S6 آن را به کناری نهاد ولی در S7 مجددا آن را به محصول جدیدش افزود! در این وسط تکلیف سامسونگ با خودش انگار مشخص نیست و کاربران را هم سردرگرم کرده که چرا یکی در میان، این قابلیت را کم و زیاد می‌کند! پس ضد آب بودن را هم مانند درگاه کارت حافظه، نمی‌توان یک نوآوری برای پرچم‌دار جدید دانست.
۳- طراحی تکراری
اگر گلکسی S6 و S7 را در کنار یکدیگر قرار دهید، به‌سختی می‌توان تفاوت آشکاری را در طراحی مشاهده کرد. این تجربه را اچ‌تی‌سی و سونی در مدل‌های پرچم‌دار خودشان داشته‌اند که انتقادات زیادی را نیز برانگیخته بود. در واقع سیستم تغییر در طراحی به صورت هر ۲ سال یک‌بار که مختص به اپل است، شاید برای همان کمپانی کارایی داشته باشد و برای سامسونگی که سالانه ده‌ها مدل معرفی می‌کند، استفاده از کمی تغییر در طراحی محصول جدید، ضروری به‌نظر برسد. اما حیف که S7 همان برادر دوقلوی S6 در دیزاینش است!
۴- بازگشت به اسنپدراگون
در اینکه پردازنده‌های اسنپدراگون خیلی خوب هستند، شکی وجود ندارد. اما سامسونگ به عنوان یکی از غول‌های فناوری و صاحبان تکنولوژی، شاید بهتر می‌بود که به مانند گلکسی S6 تنها از همان پردازنده اختصاصی اگزینوس خودش استفاده می‌کرد. در واقع مشکلات اسنپدراگون ۸۱۰ در آن زمان باعث شد تا سامسونگ فقط از چیپست خودش بهره بگیرد اما دوباره به همان سیستم دو چیپستی بازگشته است. آیا در این زمینه سامسونگ چیزی از هواوی کم‌تر دارد و یا نمی‌تواند با اپل رقابت کند؟ چرا می‌تواند، اما نمی‌خواهد و دوباره همان روال قبلی را در اینجا نیز در پیش گرفته است.
 
منبع : ای تی  رسان

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا