آموزش و ترفنداخبار

چگونه از امواج مضر موبایل در امان بمانیم؟

با گسترش تکنولوژی و افزایش ارتباطات بی سیم، هیچ راه گریزی از امواج الکترومغناطیسی با طول موج های گوناگون نیست!در هر مکانی که هستید و موبایل شما آنتن می دهد، یا در مکانی که یک شبکه وای فای پیدا می شود، یعنی امواج الکترومغناطیسی والد آن ها وجود دارند و در همان زمان از بدن شما عبور می کنند.
اگرچه دانشمندان معتقدند که هنوز هیچ سندی برای مضر بودن محض این امواج وجود ندارد، اما افزایش سرطان های گوناگون، افزایش تومورهای مغزی، سر دردهای مزمن هنگام استفاده از آن ها و… خود ملاکی برای مضر دانستن آن ها به شمار می روند.اما همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، راه گریزی وجود ندارد، پس بهترین راه نحوه برخورد صحیح با این موضوع است.
مضرات امواج موبایلزمان مکالمه تان را کاهش دهید.
اولین و کارآمدترین روش برای کم کردن مضرات ناشی را امواج تلفن همراه، کاهش دادن زمان استفاده از تلفن همراه تا حد ممکن است.تحقیقات نشان می دهند که اگر شما بیش از دو دقیقه با تلفن همراه صحبت کنید، امواج مغزی شما تحت تاثیر امواج تلفن همراه قرار می گیرد.در نظر داشته باشید اگرچه در حالت عادی هم این امواج وجود داشته و توسط تلفن همراه شما دریافت می شوند، اما هنگام برقراری تماس میزان آن ها بسیار بیشتر است.
جایگزین کردن پیام کوتاه یا تلفن ثابت
تنها در مواقعی که ضرورتی برای برقراری تماس از تلفن همراه وجود دارد به این کار مبادرت ورزیده و در سایر مواقع بیشتر از تلفن ثابت و یا ارسال پیامک استفاده نمایید.البته در نظر داشته باشید که این کار به هیچ عنوان در هنگام رانندگی و یا سایر مواقعی که نیاز به تمرکز مستقیم شما وجود دارد توصیه نمی شود!
ارتباط موبایل با تومور مغزی
طی اخبار منتشر شده از سوی پژوهشگران موسسه ملی بهداشت آمریکا، کسانی که از گوشی های تلفن همراه استفاده می کنند، در مقایسه با افراد عادی پنج برابر بیشتر در خطر ابتلا به انواع تومورهای مغزی قرار دارند.علاوه بر آن افرادی که طی ده سال روزانه نیم ساعت به طور مداوم با تلفن همراه صحبت کرده اند، دچار تومور مغزی از نوع گلیوما (تومور بدخیم سیستم عصبی مرکزی) می شوند.اگرچه امواج الکترومغناطیسی تاثیر مستقیمی بر روی DNA انسان می گذارند، اما کسانی که مدت زمان مکالمه خود را کاهش داده و استفاده از هدزفری یا پیام کوتاه را جایگزین آن کرده اند آسیب کمتری دیده اند.
محل دیگری به جز جیب شلوار و یا روی کمربند پیدا کنید
از آنجائی که طبق یافته های محققین بافت های بخش پایینی بدن بیشتر از بافت های سر و صورت، اشعه های مضر تلفن همراه را جذب کرده و آسیب می بینند بهتر است گوشی همراه را در جیب خود قرار ندهید.بد نیست بدانید مردانی که تلفن همراه را در جیب شلوارشان قرار می دهند، تعداد اسپرم هایشان ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و در برخی موارد دچار عقیمی موقت می گردند.
ابتدا صبر کنید تا ارتباط برقرار شود
تا زمانی که ارتباط با شخص مورد نظر برقرار نشده، موبایل را روی گوش خود قرار ندهید، در غیر اینصورت تحت بیشترین میزان اشعه قرار خواهید گرفت. می توانید برقرار شدن ارتباط را روی صفحه تلفن همراه تان ببینید،
کودکان فقط در مواقع ضرورت
از آنجائیکه مغز کودکان در حال رشد بوده و اثر امواج تلفن همراه بر آنها حدود ۵ برابر بیشتر است، داشتن تلفن همراه شخصی برای آن ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود.همچنین در سایر زمان ها بهتر است تلفن همراه خود را برای بازی کردن، دیدن فیلم و…به آن ها ندهید.
موبایل را داخل پوشش های فلزی قرار ندهید
محفظه های فلزی درست مثل یک گیرنده عمل کرده و اثر امواج تلفن همراه را که به سمت بدن شما می آیند را چند برابر می کنند.همچنین استفاده از تلفن همراه در کنار تخت بیماران و یا تجهیزات پزشکی خطرناک است.
مضرات امواج موبایلهنکام خرید به میزان اِس.اِی.آر موبایل (میزان جذب اشعه برای بدن) توجه کنید
هنگام خرید تلفن همراه به میزان اِس.اِی.آر آن توجه کنید که شرکت سازنده محصول آن را به صورت یک عدد بر روی گوشی و یا کاتالوگ آن درج می کند.این عدد بیان می کند که هنگام استفاده از تلفن همراه چه مقدار از امواج جذب بدن شما می شود.هر چه این عدد در یک گوشی تلفن همراه پایین تر باشد، آن گوشی ایمن تر است.
از هندزفری استفاده کنید
با خود دشمنی نداشته باشید و امواج مضر موبایل را مستقیما به سوی مغز خود هدایت نکنید! بهترین کار این است که به جای قرار دادن تلفن همراه روی گوش تان، از یک ” هندزفری ” آن هم از نوع سیم دار آن استفاده کنید.در نظر داشته باشید با استفاده از بلوتوث هندزفری جمله ” از چاله در آمدن و به چاه افتادن را تداعی کرده اید.
موبایل و بیماری های خاص
با تاثیر بدی که امواج الکترومغناطیسی بر روی سلول های ضعیف می گذارند، پیشرفت بیماری و طولانی شدن درمان آن را سرعت می بخشند.پس توصیه می شود افراد با بیماری های خاص خصوصا تومور، ام اس، لوسمی، اختلالات خونی و قلبی و کلیوی یا افرادی که پروتز یا قعطه فلزی در بدن دارند، تا حد ممکن از موبایل و اشعات ناشی از آن دور بمانند.
موبایل در پمپ بنزین
به دلیل فدرت بالای پرتوهای قوی امواج الکترومغناطیس ایجاد جرقه توسط آن ها بسیار محتمل است.
موارد بسیار زیادی از انفجار خودروهای در حال سوختگیری، به دلیل استفاده از موبایل در جایگاه سوخت بوده که پرتوها با ایجاد جرقه در محل بخارهای بنزین، باعث انفجار و شعله وری محل گردیدند.
اسپیکر نیز می تواند پیشنهاد خوبی باشد، اما نه در محل های عمومی
برای کاهش تماس با این امواج می توانید از این روش نیز استفاده کنید، اما فراموش نکنید که برای حفظ سلامتی خود حریم خصوصیتان را از بین نبرده و در مکان های عمومی به استفاده از همان هندزفری بسنده کنید.
وقتی تلاشمی کنید تا تلفن همراه را دورتر از بدنتان قرار دهید، با بیشتر شدن فاصله، میزان امواج الکترومغناطیس به میزان زیادی کاهش خواهد یافت.
موبایل در بیمارستان
سازمان جهانی بهداشت برخی از وسایل و تجهیزات پزشکی را که موبایل و سیستم های وایرلس از فواصل نزدیک می تواند روی آنها تأثیر بد بگذارد تعیین کرده است که از قرار دادن تلفن همراه در کنار آن ها باید به شدت خوددداری کرد.
استفاده از آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید.
امواج تلفن همراه می توانند این ترکیبات حیاتی بدن که از پیری و فرسودگی ما جلوگیری می کنند را از بین ببرند.پس ازاین رو که گریزی برای دوری از آن ها نبوده و نیاز به جبران مواد از دست رفته دارید، روزانه از موادغذایی حاوی آنتی اکسیدان بیشتری استفاده کنید.
جلوی آنتن موبایل را نپوشانید
میزان پرتوهای جذب شده از طریق مغز با مسدود شدن مسیر آنتن دهی موبایل از بین می رود. در این مواقع موبایل برای دریافت سیگنال و کیفیت بیشتر تماس از نیروی بیشتری استفاده کرده و پرتوهای بیشتری را منتشر می کند.
موبایل در منزل و محل کار
استرس و اضطراب، سر دردهای روزانه و… روزانه شما بی ارتباط با موضوع مورد بحث ما نیستند.در محل کار خود یا زمانی که در منزل هستید گوشی تلفن همراه را با افزایش صدای زنگ آن از خود دور کنید تا هنگام تماس با شما متوجه آن شوید.همچنین زمان خواب حتما گوشی خود را در حالت آفلاین قرار داده و بعد بالای سر خود بگذارید.
موبایل و خانم های باردار
بدن جنین از بافت تشکیل شده و از همین رو میزان جذب امواج الکترومغناطیسی توسط آن بسیار زیاد است.محققان بیان می کنند که زنانی که در طول زمان بارداری خود از استفاده از گوشی تلفن همراه اجتناب نمی کنند، بیماری های مادر زادی گوناگونی را برای فرزند آینده خود رقم می زنند.
موبایل در وسیله نقلیه
در نظر داشته باشید هنگام حرکت موبایل چند برابر حالت عادی آلودگی موجی تولید می نماید.از طرفی به خاطر دیواره های فلزی خودرو، امواج در داخل خودرو محبوس شده و باعث جذب و نفوذ بیشتر امواج به بدن می گردد. علاوه بر آن استفاده طولانی مدت از موبایل هنگام رانندگی باعث بروز سردرد، سرگیجه، اختلال در هوشیاری و واکنش سریع راننده می گردد.
موبایل و استفاده از اینترنت
ازآنجائیکه امروزه بیشتر افراد برای دسترسی به جامعه جهانی اینترنت از تلفن های همراه خود استفاده می کنند، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اتصال به اینترنت موبایل، امواج الکترومغناطیسی را چندین برابر می کند.بهتر است در موارد ضروری از اینترنت موبایل استفاده کنید.
محل قرارگیری موبایل
با گذاشتن موبایل بر روی قلب اختلال و بی نظمی در ضربان آن و در بلندمدت اثرات مخربی بر نظم قلب مشاهده شده است.پس بهتر است موبایل با اعضای اصلی بدن مانند قلب، سر و اندام پایین تنه فاصله داشته باشد.همچنین زنگ خوردن موبایل در نزدیکی کارت های اعتباری مغناطیسی نیز می تواند باعث اختلال در کارایی آنها گردد.
 
منبع : زومتک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا