اخبار

کاربران ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۱۸ به یک میلیارد نفر نمی رسند

در گذشته ای نه چندان دور مایکروسافت با جراتی مثال زدنی مدعی رسیدن کاربران ویندوز ۱۰ به یک میلیارد نفر در ماه تا اواسط سال ۲۰۱۸ بود. اما اکنون به نظر می رسد این شرکت نسبت به تحقق این هدف چندان مطمئن نیست زیرا به تازگی اعلام کرده است شکل گیری پایگاه کاربران ۱۰ رقمی برای ویندوز ۱۰ به زمان بیشتری نیاز دارد. بخشی از این مساله به بازار تلفن همراه مربوط است زیرا گوشی های ویندوزی سهم چندانی از بازار را به خود اختصاص نداده و تمرکز مایکروسافت برای بهبود شرایط این بخش می تواند دستیابی به هدف یک میلیارد نفری را به تاخیر اندازد.
در حال حاضر بیش از ۳۵۰ میلیون کاربر از ویندوز ۱۰ استفاده می کنند و سال بی سابقه ای برای نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت بوده و تقریبا با آهنگ دستیابی به هدف یک میلیاردی هماهنگ بوده است. با این وجود، احتمالا آهنگ رشد استفاده از ویندوز ۱۰ به زودی کند خواهد شد زیرا بازه زمانی امکان نصب رایگان این سیستم عامل به پایان خواهد رسید.
نه تنها ویندوز ۱۰ دیگر رایگان نخواهد بود بلکه شیوه بازاریابی تهاجمی مایکروسافت برای این نسخه از سیستم عامل خود که موجب شده تعدادی از کاربران به صورت تصادفی آن را نصب کنند نیز در پایان این ماه متوقف می شود. از زمان توقف دوره رایگان بودن نصب ویندوز ۱۰، خرید دستگاه های جدید مجهز به ویندوز ۱۰ می تواند بخش اعظم کاربران ویندوز ۱۰ را شکل دهد.
رشد استفاده تجاری و دستگاه های جدید در کنار افزایش تعداد مشتریانی که از کار با نسخه جدید ویندوز لذت می برند می تواند عامل کلیدی رشد استفاده از ویندوز ۱۰ در سال پیش رو باشد. شرکت ها به طور سنتی پیش از ارتقا به نسخه جدید ویندوز چند سال صبر می کردند. از جمله دلایل انجام این کار می توان به جلوگیری از مواجهه با باگ ها و مدت زمان طولانی ارتقا دستگاه ها اشاره کرد.
اما برخی نام های بزرگ استفاده زودهنگام از ویندوز ۱۰ را در دستور کار خود قرار داده اند. به عنوان مثال، وزارت دفاع آمریکا در تلاش برای کاهش هزینه های IT، ویندوز ۱۰ را روی ۴ میلیون رایانه شخصی نصب خواهد کرد. اگر تعداد کافی از سازمان ها این کار را انجام دهند، ویندوز ۱۰ همچنان به رشد خود امیدوار خواهد داد.
 
منبع : عصرایران

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا