اخبار

کارشناسان معتقدند قیمت Ps4 Pro مایکروسافت را دچار مشکل میکند

با معرفی کنسول های جدید شرکت ژاپنی سونی با نام های “پلی استیشن ۴ اسلیم” و “پلی استیشن ۴ پرو” شاهد تغییرات نه چندان زیادی در بخش های سخت افزاری نسبت به کنسول قبلی سونی (پلی استیشن ۴) بودیم.
احتمالا وجود این کنسول های میان نسلی برای خیلی از صاحبان کنسول های نسل هشتم خوشایند نیست و آن ها این اقدام دو شرکت بزرگ این صنعت یعنی سونی و مایکروسافت را برای کسب درآمد بیشتر تلقی کنند اما به هر حال این شرکت ها چندین سال است که با هم رقابت شدیدی در این حوزه دارند و خواه ناخواه این رقابت تاثیراتی هم بر روی کاربران خواهد گذاشت.
از نظر خیلی از کاربران و حتی کارشناسان کنسول پلی استیشن ۴ پرو به نوعی در مقابل کنسول اسکورپیو قرار دارد و این دو کنسول به عنوان قوی ترین کنسول های این دو شرکت تا به این لحظه خواهند بود و لذا با هم رقابت خواهند داشت.
از نظر مایکل پکتر تحلیل کننده ی بازی های رایانه ای با عرضه ی پلی استیشن ۴ پرو کار برای مایکروسافت بسیار سخت خواهد شد.او می گوید : “من فکر می کنم قیمت ۳۹۹ دلاری پلی استیشن ۴ پرو و عرضه ی آن از پاییز امسال حرکت بزرگی از سوی سونی است. با وجود این که کنسول جدید ژاپنی ها دارای هارد درایو دو برابری و کیفیت بهتر نسبت به اکس باکس وان اس هست، خرید نسخه ی اسلیم اکس باکس وان هم چندان توجیه پذیر نیست.”
به اعتقاد پکتر قیمت مناسب پلی استیشن ۴ پرو موجب شده تا کمپانی مایکروسافت مشکلات بیشتری را پیش روی خود ببینند.او در ادامه می گوید: «با توجه به رقابت این دو شرکت و این که اسکورپیو سال آینده به انتشار می رسد، کار مایکروسافت دشوار خواهد شد. بهترین حالت این است که اسکورپیو با قیمت ۲۹۹ دلار عرضه شود که می دانیم چنین اتفاقی نمی افتد. اگر هم تا تعطیلات سال آینده قیمت پلی استیشن پرو به ۳۴۹ دلار برسد، مایکروسافت در شرایط دشواری قرار خواهد گرفت.»
کنسول پلی استیشن ۴ پرو در تاریخ دهم نوامبر مصادف با بیستم آبان و با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد.باید صبر کنیم و ببینیم که در رقابت کنسول های میان نسلی شرکت های سونی و مایکروسافت کدام یک برنده خواهد بود و رضایت کاربران را به دست خواهد آورد.
 
منبع : زوم تک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا