اخبار

کام کست به دنبال خرید استودیو دریم ورکس است

به‌تازگی گزارش می‌شود که کمپانی کام کست قصد دارد تا با خرید استودیو دریم ورکس به ارزش ۳ میلیارد دلار، بخش تولیدات محتوای سرگرمی خودش را گسترش دهد. وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که این کمپان قصد دارد تا رقیب جدی برای شرکت دیزنی باشد.
بنا بر گزارش تازه‌ای کام کست قصد دارد تا استودیو دریم ورکس (DreamWorks) را به مبلع ۳ میلیارد دلار خریداری کند. این کمپانی که اخیراً استودیو یونیورسال پیکچرز را از آن خود کرده است، قصد دارد تا با اضافه کردن دریم ورکس به خانواده تولیدات محتوای سرگرمی خود عملکرد قدرتمندتری از دیزنی دوست داشتنی که برای مدت طولانی رهبر این بخش بوده است را از خود ارائه دهد.
کام کست یک شرکت آمریکایی ارائه دهنده محصولات و خدمات اطلاعاتی، ارتباطاتی و رسانه‌ای است. این کمپانی همچنین در زمینه‌ی ارائه خدمات تلویزیون کابلی نیز فعالیت دارد. برایان رابرتز مدیرعامل این کمپانی با خرید یونیورسال پیکچرز نشان داد که آن‌ها هدف گذاری قدرتمندی را برای آینده بخش تولیدات سرگرمی خود انجام داده‌اند.
کام کست پس از خرید یونیورسال پیکچرز به دنبال گسترش هرچه بیشتر و خرید استودیو دریم ورکس است
این کمپانی با همکاری یونیورسال پیکچرز در انیمیشن‌های سینمایی مانند «Despicable Me» و «Minions Movies» به صداگذاری و دوبله پرداخته‌اند. با توجه به کوچک بودن وسعت فعالیت آن‌ها در این عرصه، به نظر می‌رسد که اضافه شدن استودیو مطرح و بزرگ دریم ورکس می‌تواند تحول تازه‌ای را در بخش تولیدات سرگرمی این کمپانی رقم بزند.
اگر چنین توافقی انجام شود به نظر می‌رسد که دیزنی رقیب جدی‌تری را در بخش تولید محتوا پیدا خواهد کرد. وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که کام کست قصد دارد تا پس از دریافت مجوز‌، به تولید محصولات مصرفی و حتی پارک‌هایی بر اساس فیلم‌های خود مانند دیزنی روی آورد. به وجود آمدن چنین رقابتی بین این دو شرکت مطرح می‌تواند به ساخت کلی فیلم‌هایی باکیفیت‌تر و بهتر نیز کمک کند.
دریم ورکس استودیو فیلم سازی آمریکایی است که علاوه بر فیلم سازی به ضبط موسیقی، تولید برنامه‌های تلویزیونی و همچنین بازی‌های ویدیویی نیز مشغول است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ میلادی توسط استیون اسپیلبرگ، دیوید گفن و جفری کاتزنیرگ تأسیس شد که مدیرعامل فعلی آن نیز استیسی اسنایدر است. قیمت گذاری ۳ میلیاردی دریم ورکس خود نشان دهنده میزان اهمیت این شرکت را خواهد بود.
منبع :ubergizmo

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا