اخبار

کاهش دوباره سهم بازار سامسونگ از گوشی‌ های هوشمند در سال ۲۰۱۵

آمار و ارقام مربوط به فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۵ توسط موسسه‌ی تحقیقات بازار ترندفورس اعلام شده است و بر اساس آن فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سال ۲۰۱۵ کاهش داشته است. با این حال سامسونگ همچنان بیشترین سهم از بازار را دارد.

موسسه‌ی تحقیقات بازار ترندفورس گزارش مربوط به میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۵ را منتشر کرده که اعداد و ارقام آن شباهت زیادی به پیش‌بینی‌های IDC دارد. در سال گذشته‌‌ی میلادی، ۱.۲۹۳ میلیارد گوشی هوشمند عرضه شده است. این بدین معنی است که فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۵  نسبت به ۲۰۱۴ نزدیک به ۱۰.۳ درصد رشد داشته است. جالب است بدانید که از ۱.۲۹۳ میلیارد گوشی هوشمندی که در سال ۲۰۱۵ عرضه شده است ۵۳۹ میلیون دستگاه توسط کمپانی‌های چینی تولید شده‌اند. به عبارت دیگر ۴۰ درصد از سهم بازار گوشی‌های عرضه شده در سال گذشته‌ی میلادی، محصولِ کمپانی های چینی بوده است.
سامسونگ در سال گذشته ۳۲۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند عرضه کرده است که نسبت به سال ۲۰۱۴ کاهش ۱.۸ درصدی را شاهد بوده است. با این حال سامسونگ همچنان بر بازار گوشی‌های هوشمند سلطنت می‌کند.
ترندفورس پیش‌بینی کرده که کاهش عرضه‌ی گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۱۶ نیز ادامه یابد و براساس این گزارش، سهم بازار این کمپانی در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۲ درصد کاهش خواهد یافت.
اپل که رتبه‌ی دوم را از نظر حجم عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در دنیا دارد، در سال ۲۰۱۵ موفق به عرضه‌ی ۲۲۷ میلیون دستگاه آیفون شده است که به معنی رشد ۱۷.۷ درصدی سهم بازار این شرکت است.
ترندفروس پیش‌بینی کرده که رشد اپل در سال جاری نیز ادامه داشته باشد با این تفاوت که این رشد تک رقمی خواهد شد.
اما چینی‌ها رشد بسیار خوبی در بازار گوشی‌های هوشمند داشته‌اند؛ هواوی از سد لنوو گذشت و برای اولین بار عنوان سومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی در دنیا و رتبه‌ی اول در بازار چین را کسب کند. هواوی موفق به عرضه‌‌ی ۱۰۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۵ شده است و قصد دارد در سال ۲۰۱۶ این عدد را به ۱۳۰ میلیون دستگاه برساند. پیش‌بینی می‌شود سهم بازار هواوی در سال ۲۰۱۶ رشد ۹.۳ درصدی را تجربه کند. سهم بازار این کمپانی در سال ۲۰۱۵ نیز ۷.۹ درصد رشد داشته است.
ال‌جی در سال ۲۰۱۵ موفق به عرضه‌‌ی ۶۸ میلیون گوشی هوشمند شده است که رشد ۷.۹ درصدی را برای این شرکت به همراه داشته است. به این ترتیب ال‌جی با سهم بازار ۵.۳ درصدی در سال ۲۰۱۵ بعد از لنوو در رتبه‌ی ششم قرار می‌گیرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا