اخبار

کاهش ۱۰ درصدی سهام توییتر در پی پا پس کشیدن گوگل از خرید

سهام توییتر پس از انتشار گزارشی در خصوص اینکه گوگل بصورت جدی به دنبال تصاحب توییتر نیست، ۱۰ درصد سقوط کرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط کرت واگنر و کارا سوئیشر از ریکد، گوگل برای خرید شبکه‌ی اجتماعی توییتر پیش قدم نشده و اخبار منتشر شده در مورد علاقه‌ی اپل برای تصاحب این کمپانی به نظر صحیح نیست.
شنیده‌ها حکایت از این دارد که توییتر به مشتریان خرید اعلام کرده که نتیجه‌گیری در خصوص فروش را همزمان با ارائه‌ی گزارش مالی سه ماهه‌‌ی سوم ۲۰۱۶ که ۲۶ اکتبر منتشر می‌شود، علنی خواهد کرد. گوگل در کنار Salesforce و Disney از جمله‌ی نام‌هایی است که به عنوان مشتریان جدی توییتر مطرح شده‌اند.
پس از آن مارک بنیوف، مدیرعامل سیلس‌فورس، روز چهارشنبه در گفتگو با وال استریت ژورنال، توییتر را جواهر جلا نخورده خواند، سهام این شبکه‌ی اجتماعی شاهد افزایشی ۵.۷۴ درصدی بود، حال آنکه با انتشار اخبار در مورد تصمیم گوگل برای کنار‌ه‌گیری از خرید، سهام توییتر بیش از ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد.
منابع نزدیک به توییتر حکایت از این دارند که جک دورسی، بنیان گذار و مدیرعامل توییتر درصدد حفظ استقلال این کمپانی است. بنابر اطلاعات ارائه شده وی در جریان جلسه هیئت مدیره که هشتم سپتامبر برگزار شده، یکی از مخالفان فروش توییتر بوده است.
به گزارش بلومبرگ، هنوز اجماع خاصی در توییتر برای فروش یا فعالیت بصورت مستقل وجود ندارد. دورسی در پی حفظ استقلال توییتر و کار روی محصولات جدید و همچنین توسعه‌ی هر چه بیشتر استریم ویدیو است.
 

منبع businessinsider
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا