اخبار

کروم بوک پرو سامسونگ همراه با قلم مخصوص عرضه می شود !!!

کروم بوک نامی است که شاید کمتر آن را شنیده باشیم، لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت با سخت افزاری همانند گوشی‌های هوشمند اما با سیستم عاملی با نام کروم.
این دست از لپتاپ‌ها در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و گوگل به عنوان سازنده‌ی سیستم عامل این کامپیوتر سعی دارد با ارتقاء کارایی و امکانات نرم‌افزاری آن بسیاری را از ویندوز و macOS به سوی این محصول جذب کند. جای تعجب ندارد که کروم بوک با عرضه‌ توسط چند کمپانی توانست امار فروش بیشتری از مک بوک ایر‌ اپل در بازار آمریکا را بدست آورد.
چندی پیش بود که گوگل برای پر کردن خلاء نرم‌افزاری بر روی این OS سرانجام قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندروید را برای آن هموار کرد و قرار است تا پایان امسال مدل‌های متعددی از این دستگاه بتوانند از امکانات Google Store استفاده کنند.
با این تغییر مهم در سیستم عامل سامسونگ که از پیشگامان تولید این محصول است نیز دست به کار شده و Chromebook Pro را با ویژگی‌های متنوع معرفی کرد. در این مدل برای اولین بار شاهد وجود قلمی همانند مدلی که در گوشی نوت و تبلت‌های سری A، هستیم، صفحه‌ی نمایش با وضوح تصویر ۲۶۰۰ در ۱۴۰۰ پیکسلی تغییر مهم دیگری در کیفیت این کروم بوک است.
پردازنده‌ی ۶ هسته با فرکانس ۲GHz، پورت USB-C و درگاه SD کارت و عضویت ۱ ساله‌ی اپلیکیشن AirDroid و باتری که با یکبار شار تا ۱۰ ساعت می‌تواند کارایی داشته باشد از جمله‌ پارامترهای مهم در این دستگاه است.

این لپ‌تاپ تنها ۱.۰۸ کیلوگرم وزن داشته و قطر آن ۱۳.۹ میلی متر اعلام شده است. قیمت در نظر گرفته شده برای این کروم بوک فوق العاده ۴۹۹ دلار است.  بنابر اعلام سامسونگ این کروم بوک طی روز‌های آینده واراد بازار خواهد شد.

 

 
منبع sammobile
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا