اخبار

کمپانی سونی نگران ویژگی ضدآب بودن Galaxy S5 سامسونگ کاربردی نیست .


کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۱۴ به پایان رسید و در این رویداد شاهد معرفی اسمارت فون های سطح بالای اندرویدی و ضدآب چون Xperia Z2 سونی و Galaxy S5 سامسونگ بودیم. در واقع سونی اولین شرکتی بود که از اسمارت فونی با بدنه ضدآب رونمایی کرد. Xperia Z نام این اسمارت فون بود که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. حال سونی رقیبی به نام سامسونگ دارد که اسمارت فون های ضدآب معرفی میکند، اما سئوال اینجاست که آیا این حس منحصربه فرد بودن اسمارت فون های اکسپریا از بین خواهد رفت و آیا سونی این موضوع را تهدیدی برای محصولات خود می بیند یا خیر.
به گفته Ravi Nookala، رئیس Sony Mobile Communications ایالات متحده، این کمپانی نگران این موضوع نیست. وی در گفتگویی با سی نت اعلام کرد که سونی آغاز کننده “گرایش به سمت اسمارت فون های ضدآب” بوده است.
هر دو اسمارت فون Xperia Z1S و Xperia Z2 دارای گواهی IP58 می باشند. در سوی دیگر اسمارت فون Samsung Galaxy S5 دارای گواهی IP67 می باشد. با نگاهی به این گواهی می توان فهمید که اسمارت فون های سونی ضدآب ترند. در واقع اسمارت فون های Z1S و Z2 می توانند تا بیش از ۱ متر در آب غوطه ور شوند، درحالیکه Galaxy S5 تا ۱ متر وارد آب شوند (حداکثر تا ۳۰ دقیقه).
انتظار می رود که Xperia Z2 در ماه مارس در بعضی بازارها عرضه شود. Ravi Nookala می گوید اسمارت فون های سونی در ماه June با افزایش فروش روبرو خواهند شد، چرا که این شرکت پارتنر اصلی فیفا در جام جهانی آینده به حساب می آید. احتمالا برروی جعبه های محصولات سونی شاهد لوگوهای ۲۰۱۴ FIFA World Cup نیز خواهیم بود.
سامسونگ می گوید Galaxy S5 در تاریخ ۱۱ آوریل در سطح دنیا عرضه می شود، پس حدود ۱ ماه بعد از Xperia Z2 این اسمارت فون روانه بازار می شود. البته در بازار امریکا ممکن است قضیه فرق کند و Z2 بعد از S5 روانه بازار گردد.
 
لینک خبر در سایت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا