اخبار

کمپانی ولو تکنولوژی واقعیت مجازی Steam VR را به رایگان در اختیار شرکت‌های دیگر قرار می‌دهد

چند سالی است که شرکت‌های مختلف در پی دست‌یابی به تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و ایجاد بازاری پر سود هستند. در این میان، کمپانی ولو حرکت‌های مفید و جالبی را انجام داده و به تازگی وعده داده که تصمیم دارد تکنولوژی واقعیت مجازی خود را به صورت رایگان در اختیار شرکت‌های ثانویه و علاقه‌مند به تولید هدست‌های واقعیت مجازی قرار دهد.
 
Steam VR، نام مجموعه تکنولوژی‌های واقعیت مجازی کمپانی ولو است که این شرکت برای توسعه‌ی هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو مورد استفاده قرار داده است. حال شرکت ولو اعلام کرده که هر شرکتی که مایل است می‌تواند از استیم وی‌آر به صورت کاملا رایگان و بدون پرداخت حق لایسنس، برای ساخت هدست‌های واقعیت مجازی اختصاصی خود بهره ببرند.
 
هدف ولو از این کار بسیار بزرگ است. ولو سعی داد تا با قرار دادن تکنولوژی‌های واقعیت مجازی خود به سایر شرکت‌ها، به گسترش بازار هدست‌ها و نرم‌افزارهای واقعیت مجازی کمک کند و همین مسئله می‌تواند به سود ولو برای فروش و توسعه‌ی هدست اچ‌تی‌سی وایو در نهایت باشد.
 
ولو در مورد Steam VR می‌گوید که این پلتفرم یک راه‌حل سخت‌افزاری/نرم‌افزاری عالی برای پیاده‌سازی دستگاه‌های تشخیص حرکت و حسگرهای قدرتمند است. ولو این تکنولوژی را به صورت تمام و کمال و بدون محدودیت در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.
 
HTC Vive، هدست واقعیت مجازی محصول مشترک اچ‌تی‌سی و ولو از ویژگی‌های Steam VR بهره می‌برد و به عقیده‌ی بسیاری، جزو برترین هدست‌های واقعیت مجازی حال حاضر محسوب می‌شود.
 
شرکت‌های زیادی در حال کار بر روی تکنولوژی واقعیت مجازی هستند. آکیولس ریفت یکی از پیشتازان تکنولوژی واقعیت مجازی مدرن و امروزی است و به دنبال آن، سونی با پلی‌استیشن وی‌آر، ولو و اچ‌تی‌سی با وایو و حتی سامسونگ با همکاری آکیولس با گیر وی‌آر، سخت مشغول رقابت با یکدیگر هستند.
 
نظر شما در مورد هدست‌ها و به طور کل تکنولوژی واقعیت مجازی چیست؟ آیا این تکنولوژی می‌تواند در آینده جزوی از اکوسیستم زندگی ما محسوب شود؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا