آموزش و ترفنداخبار

کند شدن گوشی های اندروید و راه های افزایش سرعت این گوشی ها

کند شدن گوشی های اندروید و راه های افزایش سرعت این گوشی ها : گوشی های اندرویدی یکی از معایب آنها این است که با گذشت زمان و استفاده از برنامه ها ، گوشی دچار افت سرعت می شود که این مخصوص به گوشی های اندرویدی نمی شود و بسیاری از وسایل IOS 7 نیز با این مشکل مواجه هستند. در این جا به بررسی این مشکل در گوشی های اندرویدی می پردازیم.
 
;
old-android-phone
اگر شما در طول مدتی که با گوشی استفاده می کنید آپدیت های سیستم اندروید را دریافت نکرده اید ، گوشی شما دچار افت سرعت خواهد شد و کند کار میکند یا شاید برنامه هایی اندروید برای شما طراحی می کند که دچار این کند شدن گوشی خواهد شد.
یا حتی زمانی که هیچ فایل آپدیتی دریافت نکرده باشید برنامه های درون گوشی شما یکی از این علت ها خواهد بود . ممکن است از برنامه های جدیدی در گوشی استفاده بکنید که در یک سال پیش از آن استفاده شده باشد و به مرور زمان سنگین تر شده اند ، که بعد از یک سال از استفاده کردن از گوشی وب سایت ها سنگین تر ، اپلیکیشن ها رم بیشتری می خواهند و حجم بازی های گوشی شما حجم بالایی پیدا می کنند.
چگونه این مشکل را حل کنیم؟ اگر فایل های سیستمی شما دچار کندی شده است ممکن است بخواهید که ROM جدیدی را روی گوشی نصب کنید که ممکن است نسبت به بعضی از سازنده های گوشی تلفن همراه آهسته تر شود. اگر اپلیکیشن های شما دچار کندی شده است فایل های سنگین را روی گوشی شما پاک سازی کنید.
 
 
android-view-installed-apps-by-size
شما احتمالا فایل های زیادی را بر روی گوشی خود نصب و استفاده میکنید. که بعضی از این برنامه در هنگام روشن شدن گوشی و در پس زمینه بدون اطلاع شما کار میکنند و این خود باعث اشغال شدن فضا و کار کشیدن از پردازنده می شود که این خود یکی از دلایل کند شدن گوشی شما می باشد.
برای اینکه مشاهده کنید کدام اپ ها در پس زمینه و بی سروصدا کار میکنند به تنظیمات بروید و برنامه هایی که Runnig هستند را مشاهده کنید. و اپلیکیشن هایی را که استفاده نمی کنید ، ببندید. همچنین اپلیکیشن هایی رو که مورد استفاده نیستند را پاک کنید ، چرا که وجود اپلیکیشن های زیاد در دستگاه اندرویدی شما باعث کاهش سرعت عملکرد دستگاهتان خواهد شد.
کش اپلیکیشن ها را پاک کنید ، با گذر زمان و استفاده از اپلیکیشن ها اطلاعاتی بیهوده ای در دستگاه اندروید شما کش می شوند ، یعنی اطلاعات اضافی در دستگاهتان ذخیره می گردد و حافظه کوتاه مدت شما را پر می نماید ، برای افزایش سرعت گوشی یا تبلت اندرویدی تان کش اپلیکیشن ها را پاک نمایید ، برای این کار کافی است برنامه های دستگاهتان را باز کرده و به بخش تنظیمات اپلیکیشن مراجعه کنید ، و در قسمت Clear cash کش اپلیکیشن را خالی نمایید.
ویجت ها و میانبر های غیرقابل استفاده را پاک کنید ، وجود ویجت های زیاد در دسکتاپ دستگاه اندرویدی یکی دیگر از دلایل کاهش سرعت دستگاه های اندرویدی می باشد ، پس ویجت های اضافی و بدرد نخور را حذف کنید.
دستگاه های اندرویدی تان را بروز نگه دارید ، همیشه سعی کنید جدید ترین بروز رسانی هایتان دستگاه تان را دریافت نماید. یکی دیگر از روش های افزایش سرعت دستگاه های اندرویدی روت کردن آنها است ، شما برای افزایش سرعت گوشی یا تبلت اندرویدی تان آن را روت کنید .

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا