اخبار

کنسول جدید نینتندو چگونه خواهد بود ؟

نینتندو در موقعیت بدی قرار گرفته است. آخرین کنسول این شرکت یعنی Wii U شکست‌خورده است. به‌این‌ترتیب شرکت در حال گذر از آن و ساخت کنسول جدید است.
حتی اگر نینتندو این بار ضرر کند، غول ژاپنی بازی‌های ویدئویی همچنان طرفدار خواهد داشت. میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان منتظر کنسول بعدی نینتندو هستند. خبرهای خوبی درراه است:  کنسول جدید تقریبا آماده است.
این کنسول تاکنون به‌جای نام، تنها یک کد دارد: “NX

nintendo1

نینتندو هنوز نام رسمی آن را اعلام نکرده و هیچ توصیفی نکرده و نه هیچ جزییات مهمی را افشا کرده است. آخرین رئیس نینتندو، ساتورو ایواتا در یک کنفرانس سال ۲۰۱۵ این‌گونه ذکر کرده است:
“برای اثبات این‌که نینتندو اشتیاق خود را در سیستم‌های بازی حفظ کرده است، اجازه دهید بگویم که در حال ساخت یک پلتفرم اختصاصی بازی با مفهومی جدید است و با کد NX شناخته می‌شود. برای توضیح جزییات این پروژه خیلی زود است اما امیدواریم سال آینده بتوانیم جزییات بیشتری در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.”
این کنسول یک “مفهوم جدید” خواهد بود

nintendo2

در همین آغاز کار، نینتندو اعلام کرده است که NX یک مفهوم جدید در دنیای بازی است. اما این به چه معنی است؟
ساتورو ایواتا گفته است که این کنسول قرار نیست صرفا جایگزینی برای Wii U و یا ۳DS باشد. وی همچنین اشاره کرد “سیستم‌های اختصاصی بازی”  در ژاپن و سایر کشورها با دستگاه‌های دستی محبوب‌تری استفاده می‌شوند. به این منظور نینتندو در نظر دارد “یک پلتفرم جدید ایجاد کند که افراد زیادی در سراسر جهان آن را استفاده کنند.”
بر اساس این اظهارات و گزارش‌های رسیده، NX شکافی بین کنسول‌های خانگی و سیستم‌های دستی ایجاد خواهد کرد.
این کنسول هم در تلویزیون خانگی استفاده می‌شود و هم بیرون برده می‌شود

nintendo3

نینتندو هنوز چیزی در مورد NX نمی‌گوید اما باگذشت زمان اطلاعات درز کرده است. این اطلاعات در گزارش یوروگیمر ذکر شد که این کنسول یک کنسول هیبرید خانگی/دستی خواهد بود. به‌اندازه کافی کوچک است تا حمل شود و به‌اندازه کافی قدرتمند است که با بازی‌های مبتنی بر تلویزیون استفاده شود.
ازنظر قدرت با ایکس باکس وان و پلی‌استیشن رقابت نمی‌کند

ps4

طبق گزارش‌های دستگاه بعدی نینتندو هم می‌تواند در تلویزیون استفاده شود و هم بیرون برده شود. قدرت آن چیزی بین Wii U و PS4 / Xbox One خواهد بود. می‌توان گفت از Wii U قدرتمندتر خواهد بود اما  به‌پای مایکروسافت و سونی نمی‌رسد.
چند بازی برای NX اعلام‌شده است

دهدفثدیخ۵

در حال حاضر تنها چند بازی برای NX اعلام‌شده است. در بین آن‌ها افسانه Zelda: رایحه وحشت و Just Dance 2017 حضور دارند.
رایحه وحشت بازی خیره‌کننده‌ای است که مدت طولانی توسط نینتندو منتشرشده و یک دنیای باز و آزادانه برای بازی کن نسبت به Zelda فراهم می‌کند. این بازی برای NX نیز پشتیبانی می‌شود.
Just Dance 2017 یکی از بازی‌های محبوب است که هرسال روانه بازار می‌شود. NX ممکن است از کنترلر Wii پشتیبانی کند اما همچنین با اپلیکیشن موبایل نیز می‌توان موبایل را به یک مانیتور کنترلر تبدیل کرد.
این کنسول ممکن است از کارتریج استفاده کند

nintendo6

فکر نکنید که NX از دیسک‌هایی مانند ایکس باکس یک و PS4 استفاده می‌کند. شایعه شده است که این کنسول در عوض از کارتریج مانند ۳DS استفاده می‌کند. دلیل اینکه نینتندو چرا از چنین چیزی استفاده می‌کند کمی فنی است. اما به‌طور ساده و خلاصه می‌توان گفت ممکن است کنسول بتواند کارتریج‌های مدرن را سریع‌تر از دیسک بخواند و این به این معنی است که شما مجبور نیستید یک ساعت صبر کنید تا بازی نصب شود.
به‌زودی اخبار جدید اعلام خواهد شد

nintendo7

جزییات نهایی که یوروگیمر اعلام کرده است، این است که NX در سپتامبر یک اعلامیه در پیش خواهد داشت. اکنون‌که ماه سپتامبر رسیده است و ما هنوز خبری در مورد رویداد و یا اخباری دریافت نکرده‌ایم. نینتندو یک رویداد برای سپتامبر اعلام کرده و مخصوصاً تاکید کرده است در مورد NX صحبت نخواهد کرد.

 
منبع : کلیک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا