اخبار

کوالکام قبل از عرضه اسنپدراگون ۸۲۰ باز هم مشکل گرمای آن را رد کرد

shaaaa

بالاخره زمان موعود فرا رسید. امروز کوالکام به صورت رسمی پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ خود را معرفی می کند. پردازنده ای که از مدت ها پیش شاعد خبرها، شایعات، مشخصات و حتی بنچمارک های لو رفته آن بوده ایم. حتی به تازگی هم خبری مبنی بر قدم گذاشتن این پردازنده در جای پای اسنپدراکون ۸۱۰ بودیم که گفته شد این پردازنده هم “مشکل بیش از حد داغ کردن” را داراست که البته بعدها کوالکام آن را تکذیب کرد.
حال در حالی که فقط چند ساعت به معرفی رسمی اسنپدراگون ۸۲۰ زمان باقیست، کوالکام از این موقعیت استفاده کرده تا ابرهای ابهام و حاشیه را قبل از شروع مراسم کنار بزند. به همین جهت، کوالکام در توییتر خود بار دیگر صحبت ها پیرامون مشکل “گرمای بیش از حد” اسنپدراگون ۸۲۰ را تکذیب کرد و گفت که این پردازنده تست های گرمایی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. البته کوالکام شایعات پیرامون گرمای بیش از حد اسنپدراگون ۸۱۰ را هم تکذیب می کرد که بعدها مجبور شد رسما آن را تایید کند و مدل های اصلاح شده آن را روانه بازار کند.
طبق شایعات منتشر شده قبلی، پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ قرار است پردازنده ای ۴ هسته ای با خوشه های دوگانه، همراه با هسته های اختصاصی و چیپست گرفیکی Adreno 530 با قابلیت پشتیبانی تا ۴ عدد رم LPDDR دو کاناله باشد. پشتیبانی از LTE و استفاده از یک سنسور کم مصرف اختصاصی برای استفاده های طولانی مدت از دیگر ویژگی های لو رفته آن است. همچنین کوالکام قبلا اعلام کرده بود که این پردازنده بر اساس تکنولوژی ۱۴ نانومتری FinFET طراحی شده است که در نتیجه خیلی ها را به این باور رساند که احتمالا سامسونگ وظیفه ساخت آن را به عهده داشته باشد.
بعد از آنکه اسنپدراگون ۸۱۰ با “مشکل گرمای بیش از حدش” بسیاری را ناامید کرد و سامسونگ را مجبور به عدم استفاده از آن در گلکسی اس ۶ کرد، کوالکام ضربه نسبتا بزرگی را متحمل شد. اما حالا این کمپانی امید دارد که با عرضه موفقیت آمیز اسنپدراگون ۸۲۰ بار دیگر نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد.
نظر شما چیست؟ به نظر شما عرضه اسنپدراگون ۸۲۰ موفقیت آمیز خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا