اخبار

کوالکوم در آستانه پرداخت جریمه ای ۹۰۰ میلیون دلاری

بازار فناوری به دنیایی پر از رقابت تبدیل شده که متاسفانه همیشه هم منصفانه و جوانمردانه نیست. خبرها از این حکایت دارند که اگر کمیسیون تجارت منصفانه کره (FTC) شرکت کوالکوم را در خصوص سوء استفاده از پتنت هایش گناهکار بشناسد، این کمپانی را به پرداخت جریمه ای ۹۰۰ میلیون دلاری محکوم خواهد کرد.
بر اساس اتهامات وارده، کوالکوم با تعیین قیمت هایی ناعادلانه کمپانی های کره ای را به استفاده از محصولات خود وادار کرده است، و بنابراین قوانین مربوط به رقابت منصفانه را نادیده گرفته است. نخستین حکم این کمیسبون روز ۲۰ ژوئیه، ۳۰ تیرماه، اعلام خواهد شد و اگر در خصوص این اتهامات اولیه کوالکوم گناهکار شناخته شود با سنگین ترین جریمه ای که تا کنون توسط کمیسیون تجارت منصفانه کره جنوبی وضع شده روبرو خواهد شد.
یکی از مقامات این کمیسیون در مصاحبه ای با نشریه تایمز کره اظهار کرد که

کوالکوم حق امتیاز محصولات خود را بر اساس قیمت گوشی های هوشمند تولیدی کمپانی های سازنده اسمارت فون در کره جنوبی در اختیار آنها قرار داده است. کوالکوم باید حق امتیاز خود را در قبال هر چیپست مشخص می کرد و نه در قبال هر اسمارت فون.

به بیانی دیگر، کوالکوم حق امتیاز خود را بر اساس هر محصول تمام شده دریافت می کرده و قیمت را بر مبنای ارزش هر محصول می سنجیده است، در حالیکه این محاسبات باید بر اساس اجزا به کار رفته در گوشی که توسط کوالکوم تولید شده اند انجام شود. کمپانی کوالکوم سالانه مبلغی معادل ۱٫۲۷ میلیون دلار از کمپانی هایی مانند ال جی و سامسونگ در یافت کرده است. سال گذشته نیز کوالکوم با جریمه ای معادل یک میلیارد دلار به دلیل نقض قوانین چین روبرو شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا