اخبار

گجت واقعیت مجازیOculus Rift برای ایجاد آمادگی در برابر سونامی به کار گرفته می شود

دانشگاهی در ژاپن قصد دارد تا بتواند با استفاده از گجت واقعیت مجازی Oculus Rift تور مجازی ای را به منظور ایجاد آمادگی شهروندان ژاپن در صورت مواجهه با طوفان سونامی ایجاد نماید.
۱۱ ماه مارس سال ۲۰۱۱،کشور ژاپن با یکی از هولناک ترین طوفان های سونامی تاریخ این کشور مواجه شد،فردا ۱۱ مارس است و دقیقا ۵ سال از آن فاجعه می گذرد،دانشگاه صنعتی آییچی از فناوری واقعیت مجازی استفاده کرده تا بتواند سطح آمادگی شهروندان ژاپن در مواجهه با بلایای طبیعی را ارتقا بخشد.
این شبیه سازی توسط گجت واقعیت مجازی Oculus Rift شرکت فیسبوک پشتیبانی می شود و فرد با استفاده از آن خود را پشت فرمان ماشینی می یابد که شدیدا تحت تاثیر سونامی در حال تکان خوردن است و هرلحظه امکان دارد تا از روی پل به داخل آب بیافتد برای اینکه مردم با این تور مجازی ارتباط بیشتری برقرار کنند،سازندگان آن از صحنه هایی واقعی که توسط دوربین های واقع درون اتومبیل طی سونامی سال ۲۰۱۱ فیلم برداری شده بودند استفاده نموده است،همچنین سکانسهایی در این تور وجود دارد که از مصاحبه ی خبر گذاری ها با طوفان زدگان سال ۲۰۱۱ در ژاپن تهیه شده است.
حرکت موجها و محاسبات برخوردها و تصادفات و … همگی در این تور مجازی در نظر گرفته شده اند،و این تور شامل ۳ محل مختلف می باشد،محله ی آساکوسا ی توکیو،محله ای در شهر ناگویا و قسمتی از شهر کیتا کیوشو و با بر سر گذاشتن گجت واقعیت مجازی شما به جد مزه ی مواجهه با یک سونامی را خواهید چشید.
با اینکه سونامی مذکور قسمت های شمالی کشور ژاپن را هدف قرار داده بود اما دولت این کشور و نیز مردم می ترسند که سونامی بعدی زودتر از آنچه که فکرش را بکنند برسد و این بار جنوب کشور را هدف قرار دهد.
بنا بر این در روز ۱۳ مارس یعنی ۲-۳ روز آینده ضمن برگزاری همایش آمادگی بحران و ایمنی در ژاپن مردم گجت های واقعیت مجازی فیسبوک را بر سر گذاشته و دقایقی را صرف تجربه ی یک سونامی واقعی می کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا