اخبار

گزارش ها حاکی از کاهش ۲۵ درصدی فروش آیفون ۷ به نسبت سال پیش است

یک بار دیگر شرکت تحقیقاتی GFK سهامداران شرکت اپل را حسابی ترساند. با نگاهی به کانال های فروش، این شرکت تحقیقاتی نتیجه می گیرد که آمار فروش گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس شرکت اپل آنگونه که خود شرکت اپل انتظار داشتند بالا نبوده است. در حقیقت تحلیل های یک شرکت تحقیقاتی آلمانی نشان می دهد که فروش گوشی های آیفون ۷ نسبت به نسل پیشین خود ۲۵ درصد کاهش یافته است.
این اولین باری نیست که شرکت تحقیقاتی GFK با یک گزارش عملکرد شرکت اپل را زیر سوال می برد. سال گذشته این شرکت با بررسی میزان فروش گوشی های آیفون ۶s و آیفون ۶s پلاس ادعا کرد که فروش این گوشی ها به خوبی که تیم کوک مدیر عامل اپل گفته است بالا و خوب نبوده اند.
همچنین یکی دیگر از عواملی که در کاهش سهم اپل در امروز نقش داشت، گزارشی از سایت Digitimes بود. در گزارشی که صبح جمعه منتشر شد، ادعا شده بود که اپل ۲۰ درصد از سفارشات خود را برای چیپ های گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس کاهش داده است. گزارش شده است که اپل سفارش ۵۰ میلیون چیپ را برای تولید آیفون هایش در سه ماهه ی سوم سال کرده بود که این رقم برای سه ماهه ی چهارم سال به ۴۵ میلیون سفارش کاهش یافت. این رقم برای سه ماهه ی اول سال ۲۰۱۷ حتی به ۳۵ تا ۳۷ میلیون سفارش نیز کاهش یافته است.
اپل پیشبینی کرده بود که برای کل سال ۲۰۱۶ چیزی حدود ۱۰۰ میلیون آیفون به فروش برساند. اما اکنون با گزارش های تامین کننده های اپل به نظر می رسد که این رقم به ۸۰ تا ۸۵ میلیون آیفون در کل سال ۲۰۱۶ کاهش یافته است.
سهام اپل در روز جمعه با ۱٫۷ درصد کاهش همراه بوده است و در پایان هفته ی گذشته هر سهم شرکت اپل قیمتی معادل با ۱۱۲٫۷۱ دلار داشته بوده است.
 
منبع : phoneArena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا