اخبار

گلکسی تب پرو اس ، تبلت ویندوزی سامسونگ معرفی شد

سامسونگ امروز در نمایشگاه CES 2016  از تبلت گلکسی تب پرو اس ( Galaxy Tab Pro S ) رسما رونمایی کرد.محصولی که برای رقابت با سرفیس مایکروسافت عرضه شده و دیروز هم اطلاعاتی از آن پیش از رونمایی رسمی فاش شده بود.با اینکه سامسونگ معمولا محصولات برند گلکسی خود را با سیستم عامل اندروید معرفی می نماید ، اما جالب است بدانید تبلت گلکسی Tab Pro S به سیستم عامل ویندوز ۱۰ مجهز گردیده است.این تبلت در واقع اولین گجت خانواده گلکسی سامسونگ با سیستم عامل ویندوز می باشد.

مشخصات تبلت سامسونگ گلکسی تب پرو اس ( Samsung Galaxy Tab Pro S ) :

  • سیستم عامل ویندوز ۱۰ ویرایش Home و یا ویندوز ۱۰ ویرایش Pro
  • شبکه ** LTE Cat.6
  • پردازنده نسل ششمی اسکای لیک اینتل Core M دو هسته ای با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز
  • صفحه نمایش ۱۲ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن ۲۱۶۰x1440
  • دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو و دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی
  • پشتیبانی از فرمت های ویدیویی MP4 ،۳GP ،WMV ،ASF ،AVI ،MKV
  • پشتیبانی از فرمت های صوتی MP3 ،AAC ،WAV ،WMA ،AMR ،FLAC
  • راه های ارتباطی: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac MIMO ،Wi-Fi Direct ،NFC ،Bluetooth 4.1
  • پشتیبانی از جی پی اس و گلوناس
  • سنسور های شتاب سنج، حسگر نور محیط
  • ۴ گیگابایت رَم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD
  • طول: ۲۹۰.۳ میلیمتر / عرض: ۱۹۸.۸ میلیمتر / ضخامت: ۶.۳ میلیمتر / وزن نسخه وای فای: ۶۹۳ گرم
  • باتری ۵۲۰۰ میلی آمپر ساعتی

Galaxy-Tab-Pro-S-1
گلکسی تب پرو اس ، شبیه به سرفیس مایکروسافت طراحی شده است. هر دو کیبورد جدا شونده، کیس و قلم مخصوص دارند، با این تفاوت که گلکسی تب پرو اس ، به لطف طراحی بدون فن آن، باریکتر و سبک تر ازسرفیس پرو ۴ ساخته شده است. اما اگر بخواهیم پورت های و سایر قابلیت های این دو محصول را با هم مقایسه کنیم، گلکسی تب پرو اس ، ویژگی برتری نسبت به سرفیس ندارد. همچنین یک پورت هاب انتخابی دارد که قابلیت اتصال کابل HDMI و USB مدل A و C را فراهم می کند.
کیبورد جدا شونده ی گلکسی تب پرو اس هم بسیار باریک و سبک طراحی شده که حمل و نقل این دستگاه را آسانتر می کند. کلید های صفحه کیبورد مسطح هستند؛ اما نگران نباشید، تایپ کردن با این کیبورد بسیار آسان است. کیس متصل به تبلت می تواند در دو زاویه ی مختلف قرار بگیرد؛ به این معنی که حالتی که روی میز قرار می گیرد با حالتی که آن را روی پاهایمان قرار می دهیم، متفاوت است و کاربری راحتی را در هر دو حالت فراهم می کند.
Galaxy-Tab-Pro-S-2
اما ویژگی فوق العاده ی این تبلت، نمایشگر آمولد ۱۲ اینچی آن است. این نمایشگر با رزولوشن ۲۱۶۰*۱۴۴۰ پیکسل، وضوح تصویر، کیفیت رنگ، و زاویه ی دید فوق العاده ای دارد، که البته برای کسانی که اخیرا از گوشی های هوشمند سامسونگ استفاده کرده اند، تازگی ندارد. سامسونگ مدعی شده است که نمایشگر های کم مصرفی که در گلکسی تب پرو اس قرار دارد، می تواند ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه باتری آن را حفظ کند.
کاربران گلکسی تب پرو است می توانند گوشیهای گلکسی خود را به آن متصل کرده و از اسکنرهای اثر انگشت و آیریس آن استفاده کنند. (گلکسی تب پرو اس فاقد اسکنر اثر انگشت و آیریس است)، اما می تواند از تشخیص هویت گوشی، برای ورود به سیستم استفاده کند. لازم به ذکر است که سیستم عامل آن، بدون هیچگونه دخالت نرم افزاری، نسخه ی کامل ویندوز ۱۰ است.
ویژگی های سخت افزاری این تبلت به طور خلاصه شامل پردازنده ی اینتل کور ام، ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی، GPS و تراشه ی NFC می باشد.
گلکسی تب پرو اس ، ماه آینده در نسخه های وای فای و LTE آماده خواهد بود. سامسونگ هنوز قیمتی برای آن مشخص نکرده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا