اخبار

گلکسی نوت۷ های انفجاری را چگونه شناسایی کنیم

قطعا تا کنون دارندگان نوت ۷ خبرهای مربوط به مشکل باتری های عضو جدید خانواده سامسونگ را شنیده اند و خبردار شده اند که سامسونگ این گوشی های خود را برای تعویض باتری فراخوانده است. جالب اینجاست که این مشکل مربوط به باتری هایی است که توسط کمپانی زیرمجموعه سامسونگ، SDI، تولید شده اند و باتری حدود ۷۰% نوت ۷ های تولید شده را شامل می شوند.
 
گویا از زمان آغاز به کار SDI در سال ۲۰۱۴، این نخستین بار است که سامسونگ اکثر باتری های یک محصول را از تولیدات خانگی تامین می کند. این زیرمجموعه سامسونگ در زمان معرفی گلکسی اس ۶ و اس ۷ از ظرفیت تولید فعلی برخوردار نبود و به همین دلیل هم باتری های آن دو محصول عمدتاً توسط LG Chem و ATL چینی تامین شدند.
 
 
حالا به نظر می رسد که SDI برای تامین باتری های گلکسی نوت ۷ هم کاملا آمادگی نداشته ولی سامسونگ بیش از دو سوم گلکسی نوت ۷ های خود را به باتری های تولیدی خود مجهز کرده است. در واقع، SDI سلول های باتری تمام این گوشی ها را ساخته است، اما بسته بندی سلول های باتری های مشکل دار توسط ITM Semiconductor انجام شده که باعث شده یک گوشی نوت ۷ با قابلیت شارژ سریع را به یک سلاح انفجاری تبدیل کند.
 
از آنجایی که سامسونگ نمی تواند مجوز باتری های ساخت SDI را در چین اخذ کند،بسته بندی ۳۰% باقیمانده باتری ها به ATL سپرده شد. این ممنوعیت بر اساس قوانین تجاری و حمایت از تولیدکنندگان چینی اعمال می شود. در هر حال، به همین دلیل هم در تمامی گوشی های گلکسی نوت ۷ که در چین عرضه می شوند از باتری های ATL استفاده می شود که به نظر می رسد مشکل ساز نیستند.
 
 
اکثر گوشی هایی که باتری های ایمن ATL بر روی آنها نصب است برای عرضه به چین، هنگ کنگ یا ماکائو ارسال شده اند و فروش گلکسی نوت ۷ در این بازارها همچنان ادامه دارد. البته در این بازارها هم ممکن است گلکسی نوت ۷ های انفجاری توسط واردکنندگان سوم شخص به فروش برسد.
 
خب، اگر شما هم یکی از گوشی های گلکسی نوت ۷ را خریداری کرده اید، حتما علاقمندید که بدانید آیا گوشی شما هم خطر منفجر شدن را در دل خود مخفی کرده است یا خیر. کار سختی نیست، فقط کافیست پشت گوشی خودتان را چک کنید یا به بخش Phone info در تنظیمات بروید.
 
اگر در این قسمت با عبارت manufactured in China مواجه شدید به احتمال بسیار زیاد از باتری ATL در گوشی شما استفاده شده است و می توانید نفس راحتی بکشید! اما اگر با عبارت manufactured in Korea یا in Vietnam مواجه شدید باید گوشیتان را برای تعویض به فروشنده بازگردانید. سامسونگ در حال حاضر سفارش باتری به کمپانی زیرمجموعه خود، SDI، را متوقف کرده است و باتری های جایگزین همگی توسط ATL تامین خواهند شد.
 
 

گلکسی نوت 7

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا