اخبار

گوشی شیائومی می ۵ معرفی شد

سرانجام گوشی هوشمند شیائومی می ۵ ( Xiaomi MI 5 ) دقایقی پیش در کنفرانس خبری همزمان شیائومی در نمایشگاه MWC 2016 و کنفرانسی دیگر در چین، معرفی شد.این قدرتمندترین گوشی ساخت کمپانی چینی شیائومی اسن که قرار است برای مدت حداقل یک سال ، پرچم داری اسمارت فون های این شرکت باشد.
گوشی هوشمند شیائومی می ۵ از صفحه نمایشی ۵٫۱۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره می‌برد. گفته شده که نمایشگر این محصول ماکسیموم روشنایی فوق‌العاده‌ای را به همراه داشته و مقدار آن به ۶۰۰ نیت می‌رسد. همانطور که انتظار می‌رفت این گوشی هوشمند به سیستم روی چیپ (SoC) 64 بیتی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۳۰ مجهز است.
Xiaomi-Mi-5_8
از نظر ظرفیت رم گوشی هوشمند شیائومی می ۵ شامل دو نسخه متنوع می‌شود. نسخه اولیه آن از رمی ۳ گیگابایتی و نوع LPDDR4 بهره‌مند بوده و حافظه داخلی پیش فرض ۳۲ گیگابایتی را ارائه می‌کند. اما نسخه دوم آن از رم ۴ گیگابایتی نوع LDPPR4 و حافظه داخلی پیش فرض ۱۲۸ گیگابایتی بهره‌مند است. سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی این محصول هم اندروید ۶٫۰ مارشمالو در کنار رابط کاربری اختصاصی MIUI 7 شیائومی است.
Xiaomi-Mi-53
گوشی هوشمند می ۵ شیائومی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را ارائه می‌کند و دوربین اصلی آن از سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی با چراغ فلش LED دوگانه تشکیل شده است. این سنسور دوربین در واقع سنسور دوربین IMX298 کمپانی سونی است که از قابلیت لرزشگیر اپتیکال ۴ محوره (۴-axis OIS) و تصویربرداری با وضوح تصویر ۴K پشتیبانی به عمل می‌آورد. سنسور دوربین سلفی به کار گرفته شده در گوشی می ۵ شیائومی هم یک سنسور ۴ مگاپیکسلی است.
ابعاد کلی بدنه گوشی می ۵ شیائومی ۷٫۲۵ در ۶۹٫۲ در ۱۴۴٫۵۵ میلیمتر بوده و وزن آن برابر با ۱۲۹ گرم است. این گوشی هوشمند به اسکنر اثر انگشت کاربر نیز مجهز است که محل قرارگیری آن در بخش زیرین صفحه نمایش واقع شده و کارایی دکمه Home را نیز به همراه خواهد داشت. گوشی هوشمند شیائومی می ۵ از اتصال LTE 4G پشتیبانی می‌کند و همچنین از اتصال وای‌فای دو کاناله ۸۰۲٫۱۱ b/g/n/ac، بلوتوث نسخه ۴٫۱، جی پی اس و NFC نیز پشتیبانی خواهد کرد. ضمنا این محصول به پورت اتصال USB Type C نیز مجهز است. کمپانی شیائومی برای گوشی می ۵ خود یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در نظر گرفته که از نسخه سوم قابلیت شارژ سریع کوالکام یا اصطلاحا Qualcomm Quick Charge 3.0 پشتیبانی به عمل می‌آورد.

مشخصات فنی شیائومی می ۵ ( Xiaomi MI 5 )
صفحه نمایش  نمایشگر ۵.۱۵ اینچی با رزولوشن فول اچ دی ( ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل )
سیستم عامل اندروید ۶ مارشمالو با رابط کاربری MIUI 7
حافظه
حافظه رم (دو نسخه) : ۳ گیگابایت / ۴ گیگابایتحافظه داخلی (سه نسخه) : ۳۲ / ۶۴ / ۱۲۸ گیگابایت
پردازنده چیپست ۶۴ بیتی کوالکام اسنپدراگون ۸۲۰ و پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۳۰
ابعاد ۱۴۴.۵۵ در ۶۹.۲ در ۷.۲۵ میلیمتر
وزن نسخه معمولی : ۱۲۹ گرم ، نسخه سرامیک : ۱۳۹ گرم
دوربین دوربین اصلی : ۱۶ مگاپیکسل با قابلیت ثبت ویدیو ۴K و OISدوربین جلو ( سلفی ) : ۴ مگاپیکسل
باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع Quick Charge 3.0
اتصالات ۴G LTE with VoLTE, WiFi 802.11 a/b/g/n/ac dual-band (MIMO), Bluetooth 4.2, GPS, NFC, USB Type-C

شیائومی ضمن معرفی رسمی پرچمدار جدیدش اعلام کرد که این محصول در چهار رنگ مشکلی، سفید، طلایی و رزی عرضه می‌شود و قیمت نسخه مجهز به رم ۳ گیگابایی آن ۳۰۶ دلار خواهد بود. همچنین نسخه مجهز به رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۷ گیگابایتی این محصول هم با قیمتی در حدود ۴۱۳ دلار عرضه می‌شود. البته قیمت‌های ارائه شده برای کشور چین هستند. عرضه این گوشی هوشمند هم از یکم ماه مارس آغاز می‌شود.
 

Xiaomi-Mi-5_31Xiaomi-Mi-5_29Xiaomi-Mi-5_7Xiaomi-Mi-5_5Xiaomi-Mi-5_13Xiaomi-Mi-5_3

منبع: fonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا