اخبار

گوشی میزو ام ۳ مکس به قلم استایلوس mPen و تراشه هلیو P20 مجهز می شود

گوشی میزو ام ۳ مکس جدیدترین محصول کمپانی میزو، اولین گوشی هوشمندی است که به تراشه Helio P20 مدیاتک مجهز خواهد شد. این پردازنده در کنفرانس جهانی موبایل امسال (MWC 2016) معرفی شد که برای اولین بار توسط مدیاتک با فرایند ۱۶ نانومتری تولید شده و از تمامی شبکه های ارتباطی پشتیبانی خواهد کرد.
تراشه Helio P20 یک پردازنده ۸ هسته ای بوده که شامل ۸ هسته Cortex-A53 با ماکزیمم سرعت پردازش ۲.۳ گیگاهرتز است و پردازنده مرکزی Mali-T880 MP2 با فرکانس عملیاتی ۹۰۰ مگاهرتز در کنار آن جای گرفته است. کمپانی مدیاتک می گوید که عملکرد این نسبت به هلیو P10 چیزی در حدود ۲۰ درصد ارتقا یافته است.
به نظر می رسد که همکاری میزو و مدیاتک در ساخت گوشی میزو ام ۳ مکس برای پشت سر گذاشتن شیائومی می مکس (Xiaomi Mi Max) باشد که از اسنپدراگون ۶۵۰ /۶۵۲ کوالکام قدرت می گیرد. جالب اینجاست که در این چند وقت اخیر کمپانی میزو و کوالکام نشان داده اند که دوستان چندان خوبی برای یکدیگر نیستند.
 
به نظر می رسد که همکاری میزو و مدیاتک در ساخت گوشی میزو ام 3 مکس برای پشت سر گذاشتن شیائومی می مکس (Xiaomi Mi Max) باشد که از اسنپدراگون 650 /652 کوالکام قدرت می گیرد.
در این گزارش همچنین به این نکته اشاره شده که نسخه ۶۴ گیگابایتی گوشی Meizu M3 Max با یک قلم استایلوس که mPen خوانده می شود مجهز خواهد بود. این نسخه با قیمت ۱۹۹۹ یوان (حدود ۲۹۹ دلار) قیمت گذاری شده در حالی که نسخه ۳۲ گیگابایتی آن که بدون قلم استایلوس mPen عرضه خواهد شد، برچسب قیمتی ۱۷۹۹ یوان (۲۶۹ دلار) را حمل خواهد کرد.
هنوز درباره این که قلم استایلوس میزو چگونه کار خواهد کرد، اطلاعات زیادی وجود ندارد؛ بنابراین سوال اساسی همچنان بدون جواب باقی می ماند که آیا این قلم با حساسیت فشاری مشابه قلم استایلوس سری گلکسی نوت سامسونگ منتشر می شود یا تنها یک قلم معمولی خواهد بود؟
به این نکته اشاره کردیم که میزو گویا گوشی میزو ام ۳ مکس خود را به منظور رقابت با شیائومی می مکس عرضه خواهد کرد. این مدل شیائومی در نسخه ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی همراه با اسنپدراگون ۶۵۰ با قیمت ۱۴۹۹ یوان (حدودا ۲۳۰ دلار) عرضه شده و در نسخه ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به همراه اسنپدراگون ۶۵۲ با برچسب قیمتی ۱۶۹۹ یوان (۲۶۰ دلار) به فروش می رسد و البته بالاترین نسخه این دستگاه با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۱۹۹۹ یوان (حدود ۳۰۷ دلار) قیمت گذاری شده است. اگر قرار باشد میزو در این رقابت برتری خود را به شیائومی نشان دهد، شاید لازم است تا کمی قیمت های خود را رقابتی تر نماید. باید استراتژی میزو را در آینده ی نزدیک مشاهده کرد.
 

گوشی میزو ام 3 مکس جدیدترین محصول کمپانی میزو، اولین گوشی هوشمندی است که به تراشه Helio P20 مدیاتک مجهز خواهد شد.

منبع: gizmochina

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا