اخبار

گوشی نوت ۷ سامسونگ با ۶ گیگابایت حافظه رم در چین عرضه میشود !

گوشی نوت ۷ سامسونگ بالاخره در رویداد شهر نیویورک معرفی شد. برخلاف برخی شایعات، این فبلت پرچمدار جدید با ۴ گیگابایت حافظه رم همراه شده بود و خبری از نسخه ۶ گیگابایتی نیست. اما با این حال طبق شایعه جدیدی که امروز در فضای وب منتشر شد، نسخه‌ای از گوشی نوت ۷ سامسونگ (Samsung Galaxy Note 7) با ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به بازار چین عرضه می‌گردد.
همانطور که می‌دانید، حافظه رم بالا در تلفن‌های همراه موجب افزایش مصرف باتری می‌شود و شاید یکی از دلایل سامسونگ در چشم پوشی از قرار دادن حافظه رم ۶ گیگابایتی در گوشی نوت ۷ سامسونگ نیز همین موضوع بوده باشد؛ چرا که از سال گذشته تاکنون میزان مصرف رم اپلیکیشن‌های موبایل آنچنان بیشتر نشده است.
با این حال، انتشار خبری از عرضه گوشی نوت ۷ سامسونگ با ۶ گیگابایت حافظه رم در چین، معادلات را به هم می‌ریزد. این نسخه شامل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بوده و اخیرا در وب سایت GeekBench مشاهده شده است.
بر خلاف این سیاست عجیب سامسونگ، تقاضای عمومی خریداران برای افزایش حافظه رم پرچمداران به ۶ گیگابایت، طی ماه‌های گذشته بیشتر شده است. وان پلاس، تولید کننده چینی تلفن‌های هوشمند، پرچمدار جدید خود را با ۶ گیگابایت حافظه رم عرضه کرد. طبق گزارش‌های اخیر، این کمپانی در حال تولید نسخه مینی از وان پلاس ۳ (OnePlus 3 mini) بوده و برای این مدل نیز ۶ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته است.
گوشی نوبیا زد ۱۱ و آکسون ۷ شرکت ZTE نیز با ۶ گیگابایت حافظه رم روانه بازار شده‌اند. محصولاتی همچون LeEco Max 2 و ZUK Z2 نیز از جمله دیگر تلفن‌های هوشمند بازار با ۶ گیگابایت رم محسوب می‌شوند. کمپانی ایسوس نیز زنفون ۳ را در ماه می با حافظه رم ۶ گیگابایتی روانه بازار کرده بود.
محصولات سری نوت سامسونگ همیشه در زمینه مشخصات جز پیشتازان بازار بوده‌اند و با این حال ممکن است گوشی نوت ۷ سامسونگ به خاطر نداشتن حافظه رم ۶ گیگابایتی توسط خریداران نادیده گرفته شود. با توجه به حافظه اجرایی کمتر گوشی Note 7 ، حالا رقابت تنگاتنگی بین این محصول با رقیبان به وجود می‌آید.
سامسونگ سال ۲۰۱۵ در حالی گلکسی نوت ۵ را با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی معرفی کرد که نسخه مربوط به بازار چین، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی داشت و حالا به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد این سیاست را در سال جاری نیز اتخاذ کند. البته حافظه ۱۲۸ گیگابایتی در فبلتی که درگاه حافظه میکرو اس دی دارد، مشخصه ویژه‌ای به شمار نمی‌رود؛ چرا که کاربران می‌توانند حافظه نسخه ۶۴ گیگابایتی را به کمک این درگاه تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهند.
سامسونگ هنوز عرضه چنین نسخه‌ای در کشور چین را تایید یا رد نکرده است. بنابراین شاید این گزارش کاملا نادرست بوده و این مدل در بازار چین عرضه نشود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا